Previsió meteorològica
Temps de Catalunya, avui dijous 18 de maig de 2023: les pluges reapareixen a la tarda
La inestabilitat anirà en augment els pròxims dies
L’Aemet avisa de pluges imminents
Roberto Brasero prediu sorpreses aquest estiu
L’esperança d’un gran canvi de temps aquest cap de setmana
La inestabilitat augmentarà a Catalunya aquest dijous, 18 de maig. Després d’un matí més o menys tranquil, la situació canviarà durant la tarda, amb un increment de la nuvolositat i pluges en diferents comarques del nord-est. La situació anirà a més els pròxims dies.
El dijous comença amb poca nuvolositat, tret del vessant nord on sí que hi ha nuvolositat més abundant. La temperatura és semblant o una mica més alta en general. pic.twitter.com/SrKYhtLZLY
— Meteocat (@meteocat) 18 de mayo de 2023
Fins al migdia, el que ja hem esmentat: pocs núvols. A partir de llavors, el cel anirà quedant tapat. També a partir del migdia s’iniciaran xàfecs en punts de muntanya del nord, que s’aniran estenent de manera dispersa a altres punts. La cota de neu oscil·larà entre els 1.600 i els 1.800 metres.
Les temperatures mínimes i màximes cauran i els termòmetres marcaran valors lleugerament inferiors als habituals en aquesta època de l’any.
La tramuntana bufarà tot el dia amb algunes ratxes fortes o molt fortes. El mestral farà el mateix durant el matí.
El temps a mitjà termini ja denota un augment de la inestabilitat, sobretot a zones de la meitat est del territori. pic.twitter.com/06QvEIVvDt
— Meteocat (@meteocat) 17 de mayo de 2023
A partir d’ara, més inestabilitat. Els xàfecs s’aniran estenent a partir de divendres, tot i que segueix sense precisar-se l’extensió i intensitat de les precipitacions. La setmana que ve també estarà marcada per les pluges, segons les previsions del Meteocat.
Sembla que, com a mínim, fins a final de mes, entrarem en un període d'inestabilitat atmosfèrica.
— Meteocat (@meteocat) 17 de mayo de 2023
No vol dir que plourà cada dia, ni a tot arreu, sinó que la probabilitat de xàfecs augmentarà en general, sobretot durant les tardes.
Tot seguit, et mostrem alguns meteogrames 👇 pic.twitter.com/SqMTFJ6YG5
- El Music Tech Hub concentra 100 ‘start-ups’ de tecnologia musical
- La lupa Araujo i el Barça se separen
- El més alt de la Vall d’Aran El poble de Catalunya que recomana ‘National Geographic’: amb cases de pedra, moltes flors i unes vistes espectaculars del Pirineu
- Joan Baltà, director de Barcelona Sagrera Alta Velocitat: "L’estació de la Sagrera encara necessita sis anys més d’obres"
- Crisi per la gestió del temporal Vilaplana va acostar Mazón amb el seu cotxe fins al Palau el 29-O
- Successos Els Mossos alerten de la "reinvenció" dels qui cultiven marihuana: amb una despesa de 6.000 euros se n’obtenen 24.000
- Desmantellen des d’Alacant una granja de mòbils que enviava 2,5 milions d’SMS al dia per a ciberestafes
- ACTUALITAT BLAUGRANA Laporta respon a la fi a Florentino: «El Madrid té barcelonitis i una mania persecutòria contra la millor època del Barça»
- ARAUJO, ABSENT DOS DIES Flick reclama que el Barça es reivindiqui davant l’Alabès
- Acte amb Foment del Treball Feijóo demana als empresaris catalans que pressionin Junts per a una moció de censura: «No em falten ganes, em falten vots dels seus»
