Previsió meteorològica
Temps de Catalunya, avui dijous 27 d’abril de 2023: pujada dels termòmetres
El punt àlgid de l’episodi de calor es donarà entre divendres i dissabte
Avís de Mario Picazo sobre el que passarà aquest divendres al migdia
El Meteocat avisa: aquesta setmana batrem rècords
Arriba el temut ‘forn ibèric’

Catalunya inicia aquest dijous, 27 d’abril, la tan anunciada escalada de temperatures deguda a la irrupció d’aire africà. El punt àlgid de l’episodi arribarà a partir de divendres. Mentrestant, avui tindrem un dia marcat per l’augment de la nuvolositat. Veurem el sol de manera intermitent, cosa que no impedirà l’alça dels termòmetres.
Bon dijous!
— Meteocat (@meteocat) 27 de abril de 2023
De la mateixa manera que la pel·lícula "Groundhog Day" (traduïda com "Atrapat en el temps" o "El día de la marmota"), avui el dia comença novament amb núvols alts i mitjans arreu. I també amb algun de baix a punts de l'interior i litoral. pic.twitter.com/hN0Ke2Xl56
El cel es mantindrà mig tapat pel pas de núvols alts i mitjans, que seran més compactes al matí al nord, però que a l’avançar el dia cobriran tot el territori. Com és habitual, hi haurà núvols baixos en trams del litoral i la depressió central.
Només es preveuen pluges, en qualsevol cas molt febles, a l’extrem nord del Pirineu, sobretot al sector oriental.
Menys calor a la costa
Les temperatures màximes tornaran a pujar, especialment en comarques de l’interior, on de nou es podran superar els 30 graus. En trams de la costa amb prou feines es notarà la pujada tèrmica. Seran els oasis d’aquest episodi de calor.
El vent podrà bufar amb força a la tarda a la Costa Brava.
La temperatura pujarà els pròxims dies i arribarà el seu màxim dissabte. A partir de diumenge baixarà notablement en general amb l'arribada d'un front que també portarà alguns ruixats. pic.twitter.com/YCF2dAOWbm
— Meteocat (@meteocat) 26 de abril de 2023
Els termòmetres continuaran pujant. El pic de l’episodi de calor es donarà durant dissabte, quan batrem segur rècords de temperatures d’abril a Catalunya. Diumenge arribarà un front fred que posarà punt final a la calor i portarà pluges i tempestes a nombroses comarques.
- Tribunals Una veïna de Sant Adrià s’enfronta a 25 anys de presó per matar la seva parella amb «118 ganivetades» simulant «un joc sexual»
- Carme Forcadell: "Sabíem que pagaríem un preu, però no que seria tan car"
- El futur Liceu Mar farà guanyar a BCN un nou passeig marítim
- L’entrada d’una massa d’aire fred posa en alerta Catalunya
- Canvis al litoral de la ciutat El Reial Club Marítim es traslladarà amb el World Trade Center el 2028
- Pagesia Els pagesos del Camp de Tarragona arrenquen els avellaners morts per la sequera i busquen conreus alternatius més resistents
- Aranzels Els Estats Units i la UE formalitzen l’acord que posa fi a la guerra comercial
- La tornada al Camp Nou L’Ajuntament de Barcelona creu probable que el Barça jugui a Montjuïc «uns quants mesos més»
- Polèmica Vox cancel·la una pregària islàmica en un poliesportiu municipal de la Regió de Múrcia
- TRIBUNALS La fiscalia investiga «l’absència de plans de prevenció» d’incendis després de «la situació desastrosa» d’aquest estiu