Previsió meteorològica
Temps de Catalunya, avui dilluns 24 d’abril de 2023: comença una setmana moguda
Hi haurà pluges a les comarques del nord, patró que es repetirà en els pròxims dies
La predicció per a finals d’abril que espanta
Mario Picazo insisteix en el temut fenomen que va agafant forma a poc a poc

Catalunya inicia dilluns, 24 d’abril, una setmana moguda des del punt de vista meteorològic. A la tarda plourà en diversos punts de les comarques del nord, fenomen que es repetirà en els pròxims dies. Les temperatures avui no variaran gaire, però s’espera que pugin de manera destacada a mitjans de setmana.
Bon dia!
— Meteocat (@meteocat) 24 de abril de 2023
El dilluns es lleva amb cel serè al quadrant nord-oest, amb núvols alts i mitjans al sud, i amb intervals de núvols baixos i algun banc de boira al quadrant nord-est. pic.twitter.com/lPl2XrD8Pp
Fins al migdia dominarà el sol, malgrat que veurem alguns núvols alts. A partir de mitja tarda, els núvols alts augmentaran i arribaran masses mitjanes que podrien tapar bona part del cel a la meitat nord. Hi haurà núvols d’evolució al Pirineu i a l’interior del quadrant nord-est i núvols baixos a nombroses comarques,
A partir del migdia s’espera algun xàfec feble i local en punts de l’interior del nord-est. Al final del dia hi haurà pluges febles al vessant nord del Pirineu. No es descarta que algunes precipitacions vagin acompanyades de tempesta. La cota de neu oscil·larà entre els 2.200 i els 2.400 metres.
Les temperatures amb prou feines registraran canvis. En alguns punts, pujaran les mínimes, i en d’altres baixaran les màximes. Però seran variacions poc significatives.
Boira
La boira o la boirina dificultarà durant el matí la visibilitat al litoral i prelitoral, la Catalunya Central i l’interior del nord-est.
Notícies relacionadesEl vent bufarà amb ratxes fortes a les comarques de Ponent i de les Terres de l’Ebre i al nord del cap de Creus.
A mitjà termini s'esperen nous ruixats de cara a dimecres a la tarda al Pirineu, amb un temps més variable a la resta del territori.
— Meteocat (@meteocat) 23 de abril de 2023
Dijous de moment no s'esperen ruixats tot i que tornarem a tenir algunes nuvolades d'evolució diürna al Pirineu sense més conseqüència. pic.twitter.com/ZLJ7U5fUYh
Dimarts s’espera que les pluges s’estenguin a més comarques. Les precipitacions es repetiran dimecres, tot i que a menys zones. Dijous no es preveuen precipitacions, però les temperatures podrien tocar sostre.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables