Previsió meteorològica
Temps de Catalunya, avui diumenge 26 de març del 2023: Termòmetres a l’alça
La temperatura tornarà a repuntar amb registres que superaran fàcilment els 25ºC en punts de l’interior, del prelitoral i de la costa
Aemet: es confirmen els pitjors pronòstics per a finals de març
La previsió de Mario Picazo per a la primavera

Canvi de terç per a diumenge, 26 de març: torna a pujar la temperatura per assemblar-se a la que hem viscut al llarg de la setmana a Catalunya.
Serà una jornada marcada per la presència del sol en la meitat sud del territori i gairebé tot ponent, però amb un augment notable de la nuvolositat a tota la franja nord, especialment a la tarda, i amb les ja habituals franges de nuvolositat variable al litoral central fins al migdia.
Els termòmetres experimentaran un moderat ascens, que s’anirà notant al llarg del dia i que en punts de l’interior es donarà al final de la jornada.
Així, no serà estrany tornar a anotar registres per sobre dels 25 ºC, especialment al prelitoral, en punts del litoral i en comarques de Lleida i la Catalunya Central.
A partir de mig matí bufarà vent de component oest entre fluix i moderat, amb ratxes fortes en la meitat sud del territori i en cotes altes i amb alguns cops molt forts de fins a 70 km/h.
Notícies relacionadesEl cap de setmana no presentarà grans canvis metrològics. pic.twitter.com/Wld4p0UZ1y
— Meteocat (@meteocat) 23 de marzo de 2023
Per a dilluns, nou descens dels termòmetres, d’una banda, i estabilitat anticiclònica, de l’altra.
Sense gairebé canvis pel que fa al cel, serà una altra jornada marcada pel sol predominant, algunes franges de núvols en el terç nord i la falta de les tan necessitades pluges.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán