Previsió meteorològica
Temps a Catalunya avui, diumenge 4 de setembre: menys pluges i més sol
Calamarsada rècord: ¿per què ha passat? ¿tornarà a passar?
¿Què és un esclafit?
¿Què és el flaix de calor?

Amb totes les reserves del món, perquè ja està vist i comprovat que l’actual situació meteorològica és qualsevol cosa menys estable i previsible, però tot apunta que aquest diumenge, 4 de setembre serà la jornada que suposi un canvi de cicle respecte als episodis d’intenses tempestes que hem viscut els últims dies.
Això sí, no serà, en cap cas, un canvi radical perquè de matinada encara quedarà una mica de ressaca tempestuosa del dia anterior. Són probables alguns xàfecs en punts del litoral sud.
D’altra banda, les precipitacions també poden afectar punts del prelitoral i el Pirineu i el Prepirineu oriental, però ja seria a partir del migdia.
A la resta de Catalunya, predomini del cel clar o poc ennuvolat en general, si bé hi haurà intervals de núvols baixos en punts del litoral i el prelitoral al llarg del dia. A partir del migdia augmentarà la nuvolositat en punts de muntanya que localment deixaran el cel entre mig i molt ennuvolat.
Els termòmetres repuntaran lleugerament després del descens del dia anterior i el vent, de component nord i variable, bufarà entre fluix i moderat.
De cara a la setmana que ve es preveu un ascens sostingut de les temperatures fins dimecres i una situació de més estabilitat amb cel clar o poc ennuvolat i només algunes pluges en punts de muntanya.
- Dret de rectificació del FC Barcelona
- Incivisme Un prostíbul en un pis del carrer d’Aragó causa enuig al Clot
- Xoc titànic a Washington Trump descarta parlar amb Musk i deixa obert un duel d’efectes impredictibles
- Comerç BCN descarta comprar El Centre de la Vila i deixa pendent el seu futur
- A MALLORCA La dona detinguda per una agressió sexual a un jove a la sauna d’un hotel de Magaluf: «Em vaig posar calenta»
- Així és com pots lluir bronzejat aquest estiu sense sacrificar la teva salut
- A Ceuta Mor Abdou Ngom, icona de la crisi migratòria per l’abraçada viral a una voluntària de la Creu Roja
- Educació a Catalunya La ‘generació Lamine Yamal’ arriba a la selectivitat: «Estem farts que ens diguin que no tenim futur»
- Relació tempestuosa Musk esborra el missatge que vinculava Trump amb els delictes del depredador sexual Jeffrey Epstein
- Abans de la primavera del 2026 Interior i Barcelona impulsen un nou model de coordinació entre Mossos i Policies Locals aplicable a 200 municipis