TEMPESTES I VENT
Calamarsa intensa en alguns punts de Catalunya
A Lleida alguns cultius han patit forts danys i pèrdues

zentauroepp53639853 soc pedregada200603220830 /
Una forta tempesta aquest dimecres a la tarda ha arrasat bona part de Catalunya amb calamarsa intensa en alguns punts del territori. A les comarques centrals i a la zona de Lleida han arribat a caure pedres de gel de la mida d’una moneda d’un euro que han deixat coberts de blanc alguns camps.
Des del Servei Meteorològic de Catalunya han indicat que hi ha hagut molta activitat elèctrica als mateixos punts del territori amb prop de 32.000 llamps entre núvols i 2.300 que han arribat a tocar el terra.
Respecte a la precipitació, al parc natural dels Ports, al Baix Ebre, s’han arribat a recollir 26,9 mm d’aigua en mitja hora; a Santa Coloma de Farners (Selva), 22,6, i a Gimenells (Segrià), 20,9.
A Bellpuig en 5 minuts ha fet una gran destrossa. #pedregada #bellpuig #meteocatpedra pic.twitter.com/5CjxqOcSK7
— Anouar BT (@Anouarboto) 3 de junio de 2020
Avui estic pedregada literalment!!!! #bellpuig pic.twitter.com/ApBokBzXRu
— cristina casol 🎗 (@cnacasol) 3 de junio de 2020
Fins dijous
A Lleida, la calamarsa ha afectat diverses explotacions agrícoles i segons ha explicat el president del sindicat agrícola Asaja a Lleida, Pere Roqué, encara és aviat per avaluar els danys en els cultius de fruita, però per les imatges que s’han pogut veure en les xarxes «hi haurà explotacions que hauran quedat tocades al 100%».
El front ha entrat pel sud, per les Garrigues, i ha afectat llocs com les Borges Blanques i Arbeca, i posteriorment s’ha anat desplaçant cap al nord, cap al Pla d’Urgell i l’Urgell, a municipis com Linyola, Bellpuig i Tàrrega, on s’han pogut veure les imatges de calamarsa acumulada als carrers després d’haver caigut fins a 22 litres per metre quadrat en 15 minuts.
Una altre impressionant pedregada a Torres de Sanui. Partida a l'oest de la ciutat de Lleida. Al voltant 18:45 h 3-6-2020 pic.twitter.com/3ruoR0JrEt
— Climadelleida/meteoponent (@climadelleida) 3 de junio de 2020
La Direcció General de Protecció Civil i Emergències va emetre dimarts un avís en què alertava de pluges intenses, tempestes fortes i de calamarsa i vent intens a la meitat nord peninsular fins al pròxim dijous. Segons les prediccions de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet), les pluges més intenses es produirien aquest dimecres en punts de Castella i Lleó i Catalunya, on es podrien acumular 30 litres per metre quadrat en una hora a les províncies de Segòvia, Barcelona i Lleida.
- Jordi Tarrés: "M’han trasplantat el fetge i el ronyó. Mai m’hauria imaginat veure’m així"
- La Coca-Cola de Josep Cuní
- Endarrerir el rellotge ¿Quin dia és el canvi d’hora a Espanya? L’horari d’hivern 2025 és a tocar
- Sancions Possible multa per posar un cartell d’alarma a casa sense tenir el servei contractat: fins a 100.000 euros
- LLEI DE MEMÒRIA DEMOCRÀTICA El Govern xifra en més d’1,5 milions les peticions de nacionalitat per la llei de nets
- Quan i com s’aplicarien Els canvis que planteja Treball per al permís per defunció d’un familiar i per cures pal·liatives
- Valor incalculable ¿Què se sap del robatori al Louvre i qui són els lladres? Les dues hipòtesis que estudien la policia i els experts
- Hàbit nociu Igualtat alerta en una campanya que «l’escola» del porno pot tenir «conseqüències devastadores»
- Negociació amb el Govern ERC admet avenços en la negociació del nou finançament però continua veient lluny un acord
- Seguidors expectants Rosalía i el seu nou disc, una qüestió de fe i paciència: aquesta nit revelarà més detalls del seu quart àlbum