investigació
Trobat mort un exdirectiu de la filial estoniana del Danske Bank
Aiva Rehe es trobava entre els investigats pel cas de blanqueig relacionats amb el banc danès

zentauroepp50045385 eco danske bank190925185655 /
Un exdirector de la sucursal a Estònia del Danske Bank, que és al centre de les investigacions sobre l’escàndol de blanqueig de diners més gran del món, va ser trobat mort dimecres. La policia a Estònia va descobrir el cos d’Aivar Rehe, que va dirigir el negoci estonià del banc danès entre el 2007 i el 2015 i havia estat entre els interrogats com a testimonis en una investigació dels fiscals estonians.
Danske Bank, el prestador més gran de Dinamarca, està sent investigat a diversos països, inclosos els Estats Units, Dinamarca, la Gran Bretanya i Estònia, per pagaments sospitosos per un total de 200.000 milions d’euros, que es van traslladar a través de la seva petita sucursal a Estònia durant el període en què Rehe va estar en el càrrec. És probable que la mort de Rehe compliqui les investigacions sobre l’operació a Estònia del Danske Bank. La importància de l’exbanquer en la investigació del cas es va destacar pel fet que havia sigut interrogat, com a testimoni, pels fiscals estonians.
El de Danske Bank és el més gran d’una sèrie d’escàndols de blanqueig de diners a Europa, que s’estén des de Letònia a Suècia. I apareix entre ramificacions més àmplies del cas. Els fiscals alemanys investiguen el Deutsche Bank en relació amb les indagacions relatives al banc danès. Les dues entitats apareixen com a corresponsals d’altres bancs bàltics a través dels quals s’han blanquejat milers de milions d’euros procedents, principalment, de Rússia
Interrogat com a testimoni
Notícies relacionadesEls fiscals estonians van confirmar que Rehe havia sigut interrogat com a testimoni, no com a sospitós, en un cas obert el desembre de l’any passat contra 10 exempleats del Danske Bank. Això implica el suposat rentat de prop de 300 milions d’euros. La policia va dir que la mort de Rehe no serà investigada. «No hi ha senyals de violència al cadàver, i no hi ha indicis d’un accident. No s’obrirà cap investigació», va dir la policia després de trobar el cos de Rehe a prop de casa seva.
La policia estoniana va emetre una ordre de recerca de persones desaparegudes dilluns, en la qual deia que Rehe havia sortit de casa seva aquell matí i que la seva família no tenia informació sobre el seu parador. Dotzenes de persones s’havien unit a la recerca d’un home de 56 anys als boscos del voltant de la seva casa en un suburbi de Tallinn, un barri acomodat de petites cases que està envoltat de grans àrees de zones verdes.
- Entre el dolor i la nostàlgia
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- Temps Com controlar la temperatura de casa? Com dormir? Sis consells davant les onades de calor
- Portal de transparència Artur Mas, l’expresident que més gasta
- Mor una treballadora del servei de neteja municipal de Barcelona en plena onada de calor
- Promoció Catalunya es recolza en la gastronomia per a la campanya turística del 2025
- Energia Corredor afirma que el Govern ha demostrat confiança en Red Eléctrica
- El sistema bancari El BBVA manté l’opa sobre el Sabadell malgrat les condicions del Govern
- Anàlisi L’operació tira endavant
- Barcelona, protagonista La barcelonina vLex es converteix en el nou unicorn espanyol