TELEVISIÓ I MAS
Si hi ha garrí, jo me’l demano

"I va resoldre sense dubtar-ho el futbolista més llest de la classeee". "És que no tinc temps, no em dona la vida...". "¡¡Traguem l’orgull de gaudir d’aquesta televisió pública!!". "M’explota el cap..."; "Això és de bojos, ¡però de bojos!". "Ciutat progressista, empoderada i sostenible"...
Puc continuar escrivint centenars de frases similars: construccions sintàctiques que algú proclama, sense importar si gramaticalment són o no correctes, que per qualsevol raó es posen de moda, estan en boca de tots uns mesos... i al cap de poc temps desapareixen.
Últimament sento parlar (crec que massa) sobre l’orgull de la televisió pública. El 95% dels casos es refereixen a La 1, de Televisió Espanyola, no al segon canal d’Euskal Telebista, que també és públic, i només quan hi ha programes que coincideixen amb el gust de qui ho proclama. Per a altres espais no existeix l’orgull...
Sobre el terme "la ciutat sostenible", evidentment és correcte, però desconec qualsevol perfil que prescrigui una ciutat com a insostenible; això si: queda molt bé per tancar un discurs.
El 2002, vaig presentar a COMRàdio el programa El telèfon del Mas, en el qual em vaig inventar el nom d’Artàreu, referit a una petita població del Pirineu. Artàreu no va existir mai, encara que per antena quedava bonic. Cada setmana parlàvem d’una particularitat del poble; hi havia gent que pel carrer em parava i em deia que tenia casa a Artàreu. Ja us podeu imaginar la meva cara.
Notícies relacionadesUna vegada vam simular un programa directe des de l’únic bar que hi havia al poble entrevistant un fals alcalde. En un moment de l’entrevista no vam poder més i tots ens vam fer un tip de riure. Després d’aquest episodi, ens va trucar indignat per telèfon el cap de programes per la falta de respecte tant a l’alcalde com al municipi. Però Artàreu va estar de moda i molts la van seguir.
I per acabar, una cita que em resulta familiar i que és a la ment de molts, perquè a poc a poc comença a estar en la cultura del bocaorella. L’autor d’aquesta és Luis Figo i la frase és: "Si hi ha garrí, jo me’l demano". Per de sobte dos cambrers de Barcelona m’han confessat que, segurament de broma, ja han rebut aquesta comanda de dos clients. Segur que vostè l’ha llegit i somriu, però... ¿Quina és la marca que s’anuncia darrere de la frase del futbolista portuguès? ¿Què? ¿Oi que costa.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Jaume Miralles serà el nou director general d’IA del Govern
- Malalties ultrarares Un jove amb síndrome SAVI millora gràcies a un fàrmac contra el lupus
- Deduccions fiscals El ‘BOE’ confirma una nova deducció de fins a 340 euros en el teu IRPF: així pots beneficiar-te d’aquesta ajuda
- 53 anys d’història Un tresor fotogràfic, en perill
- Salut Álvaro Torres, nutricionista: «Menja una peça de fruita abans de començar el dinar»
- De la Generalitat a Golden Hotels Aragonès renuncia al sou d’expresident i dirigirà l’empresa familiar d’hotels
- Champions league La Premier encareix la Champions per a Barça i Reial Madrid
- TELEVISIÓ I MAS Em ve molt de gust
- Barcelona, protagonista Una ‘spin-off’ del Clínic avança en el tractament de leucèmies