‘Operación Camarón’
Van començar fa anys de forma tímida. Ara ja ocupen el mateix espai físic que la mosca identitària de cada canal, ubicant-se en una altra cantonada del format 16:9 de la pantalla. Són les promocions dels programes que fan que mentre s’emet un espai, se n’anuncia un altre. Serveixen per això, però... ¿realment serveixen, o molesten?
Sense anar més lluny, ahir dijous, durant l’emissió de Todo es mentira va aparèixer el logo d’Horitzonte, el programa setmanal d’Iker Jiménez. Servidor desconeixia que es titulava així i vaig haver de consultar-ho. Dic jo que ja que promociones, potencia la marca Iker Jiménez, que és bastant més coneguda que el títol del programa. També ahir, a La Sexta, mentre emetien Zapeando vam poder veure una altra promo, en aquest cas sobre Nevenka. Qui no estigui al dia de l’actualitat, pot pensar que era una sèrie.
I de les cantonades passem a les paraules, perquè més d’una vegada hem sentit Juan Carlos Rivero, a La 1, narrar una escapada de Lamine Yamal amb la samarreta vermella de la selecció espanyola anunciant la final de Masterchef Júnior. Segurament a ell no li ve de gust, però ho ha de fer. L’hi manen.
Notícies relacionadesEl zenit de tot això el va concentrar el periodista Manu Carreño en les narracions de Telecinco durant la fase final de l’Eurocopa de futbol 2020-21, en què el comunicador val·lisoletà va citar repetidament Operación Camarón una producció de Mediaset, és clar. Bé, la va citar les vegades que li va ordenar la cadena, que es va gastar una pasta comprant els drets d’aquest esdeveniment esportiu. Bé, doncs Carreño va rebre bufetades de les bones. Ja els dic jo que en un 99,9% de les vegades per part dels que mai han explicat ni amb un plàtan un partit de regional. Encara bo que aquell episodi Manu Carreño el va gestionar amb humor, perquè tenia tots els ingredients perquè acabés en un escàndol.
Però... disculpin una qüestió. ¿Quanta gent mira o decideix no veure un programa perquè unes hores abans ha aparegut el recordatori? Pensin-ho. I atenció al detall: aquestes promocions situen al mateix nivell els informatius i els anuncis. ¿Serà que al final pertanyen al mateix gènere? És a dir, que no apareixen ni durant els informatius, ni tampoc durant la publicitat de la cadena. És a dir, que ens donen a entendre que una promoció de la cadena sobreimpressionada per sobre d’una altra publicitat equivaldria a una sobredosi. I això ja no, nano.
- La transformació de la ciutat La plaça de les Glòries entra en la recta final de la seva metamorfosi
- Ciclisme Crítiques a l’UCI per la mort de la suïssa Muriel Furrer
- El repte de la dependència Les filles carreguen més amb la cura dels avis
- FENOMEN LITERARI Enganxades a la literatura romàntica
- Crònica rosa Sexe, mentides i cintes de vídeo (a l’espanyola)
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Benestar a les empreses Lideratge, la clau de la salut mental a la feina
- Multimèdia | Guerra a Israel i Gaza: així evoluciona el conflicte
- 1,5 petabytes per emetre la Copa Amèrica de vela
- Premi BBVA a la Sostenibilitat Empresarial. El procés La sostenibilitat, en l’adn de les empreses