Cal fer-li un vestuari al sindicalista Pepe Álvarez

P iluchi, paròdia d’una senyora de bé, cursi i reaccionària que interpreta Cristina Gallego a El intermedio (La Sexta), està immersa en una croada. S’ha fixat en com vesteix el secretari general de la UGT, Pepe Álvarez, i està horroritzada.
Es va escandalitzar molt quan va veure que Álvarez va anar al besamans de la princesa Elionor sense corbata, amb jaqueta casual, camisa florejada, com si fos en un xiringuito de platja de Matalascañas, i nuat al coll un fulard de color entre malva i morat. A Piluchi li va agafar un atac. Ara ha visitat Álvarez per canviar-li el look indumentari. El líder sindical s’hi ha prestat, però a canvi li ha exigit que l’acompanyi a una manifestació a Cibeles per reivindicar la reducció de la jornada laboral. El tema de la vestimenta en la classe política pretén identificar ideologia amb tarannà indumentari. És una il·lusió estèril. Quan Fidel Castro va baixar de la muntanya i va muntar la revolució cubana, portava dos rellotges al canell: un marcava l’hora de Moscou, i l’altre, l’hora de l’Havana. Eran dos Rolex.
Quan Podem va aconseguir representació parlamentària, Pablo Iglesias deia, parlant sobre els diputats de la dreta: "No ens hi podem assemblar ni en els andamis". No sé si la ideologia de Podem ha quallat, però van aconseguir que al Parlament florissin els pantalons texans, les samarretes pintades amb missatges i les rastes. Almenys, aquesta revolució no els hi treu ningú.
Notícies relacionadesA la televisió, els presentadors pràcticament han desterrat la corbata. Excepte als informatius. Als noticiaris clàssics de les cadenes públiques i privades, el presentador llueix corbata. La primera gran revolució indumentària la van protagonitzar Fran Llorente i Lorenzo Milá en aquell mític noticiari de TVE dels anys 90, La 2 Noticias. El presentaven en suèter o pul·lòver. Va ser una estètica molt celebrada. La veritat és que no es tractava només de la indumentària, sinó de l’enfocament i la interessant manera d’explicar-nos l’actualitat. Però aquest és tema per a un altre comentari.
Fa ja més de 20 anys un canal per cable del Canadà va inaugurar les anomenades naked news traient nues les presentadores. Periodísticament parlant no són telenotícies rellevants. L’audiència no repara en les notícies. Es distreu. Des del punt de vista feminista és d’un masclisme intolerable. De raó no els en falta.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Entrevista Carla Simón: «La meva mare va deixar l’heroïna i em va tenir a mi, tot i que després va arribar la putada de la sida»
- Restauració Tanquen una desena de bars i restaurants de la Costa Brava després del suïcidi del propietari
- Accident a Portugal Almenys 15 morts i 18 ferits al descarrilar un funicular a Lisboa
- Sanitat privada El grup Vithas estrenarà el seu hospital de referència a Catalunya a l’octubre
- Carla Simón: "La meva mare va deixar l’heroïna i em va tenir, tot i que després va venir la putada de la sida"
- Marlaska defensa el pacte d’Estat sobre canvi climàtic
- La xacra dels incendis Gestionar l’1% dels boscos a Espanya costaria mil milions anuals
- Sanitat Pública Vall d’Hebron, pioner a Espanya en telomeropaties
- Iniciativa del govern Igualtat presentarà aquest mes la norma contra la violència vicària
- Successos Una pacient psiquiàtrica se suïcida després d’esperar 48 hores a urgències