Tu i jo som tres
La crítica de Monegal: «Als nois els encanta que les noies pateixin, els posa»

D’aquí unes hores, la nit d’aquest dimarts, TV-3 emetrà el primer capítol de ‘Generació porno’. He tingut accés previ a aquest documental. És demolidor. És un cop. És aclaparador. I és absolutament imprescindible visionar-lo. No només els que són pares. Tota la ciutadania hauria de veure aquest treball.
És una alerta, una denúncia en tota regla, del que la indústria del porno extrem col·loca a la xarxa per fabricar addictes a partir dels nou anys. I com condicionen aquests impactes el cervell del nen o de la nena, que no ha tingut encara cap relació sexual, i ‘aprèn’ a través de les pantalles. I quan als 14, 15 o 16 anys arriben a practicar sexe de veritat, exigeixen el que han vist per les pantalles. Adolescents de menys de 16 anys, de Madrid, Catalunya i Euskadi, acompanyats de la mare, el pare, o tots dos alhora, ens han explicat el que hi ha. L’addicció al mòbil, o a la tauleta, és la base. «Et fiques en un joc, per exemple, que es diu GTA, i de sobte et surt un missatge que et convida a clicar-hi per visitar un puticlub». I a partir d’aquí l’univers de clicables és infinit. És importantíssima aquesta advertència. El nen o la nena de nou, 10 o 11 anys no busquen porno a la xarxa perquè ni tan sols saben el que és el pornogràfic. És la indústria del porno pedòfil, copròfil, zoòfil, necròfil i mil variants del porno extrem, la que els busca a ells. Els jocs són una via de penetració letal, perquè l’adolescent ja està enganxat, jugant. ‘Mi madre y mi madrastra me la chupan a la vez’ és un vídeo molt visionat. Però sobretot els més vistos són les violacions grupals, en ‘manada’. «Als nois els encanta que les noies pateixin. Els posa [...] Hi ha moltes noies que ho consideren un afalac. Diuen: ‘Que guai, jo els poso’», deia una adolescent de Biscaia. És el concepte delinqüencial de domini, d’assetjament, de violència, normalitzat.
No hi ha moralina, en aquest documental. Ni condemna de la sexualitat. Ni missatges com els que en la meva adolescència ens inculcaven inquisidors amb sotana, dient que si ens masturbàvem se’ns assecaria la medul·la espinal i ens quedaríem nans. Aquí el que hi ha és la crua realitat de nens i nenes, més petits fins i tot de 12 anys, esnifant pels ulls aquest fentanil que hi ha al mòbil o la tauleta. Hi haurà moments que els costarà suportar-lo. No cometin l’error de no voler veure el que potser està passant a la seva pròpia casa.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Les gravacions del cas Koldo Koldo García va oferir al cap de la Policia Nacional avions d’Air Europa per deportar migrants magribins durant la covid
- Augmenten les probabilitats que un asteroide impacti contra la Lluna el 2032
- Criança Carlos González, pediatre: "Moltes vegades quan el teu fill plora no vol ni joguines ni dolços, demana la teva presència i el teu afecte"
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- EL MERCAT BLAUGRANA De Víctor a Joan; de l’Hospitalet a Sallent