Tu i jo som tres
La crítica de Monegal: Si TV-3 no escalfa el personal, la protesta amaina
Sis mil cinc-cents manifestants davant la cimera hispano-francesa segons la Guàrdia Urbana. Trenta mil segons els protestants.
En qualsevol de les dues estimacions, poc èxit de convocatòria comparat amb les milionàries concentracions processistes d’abans. He sentit aquest matí al telehipòdrom nacional opinador assenyalant que aquesta baixa assistència es deu al fet que Catalunya està cansada del procés, que està escarmentada amb tantes mentides per tot arreu, i que està farta i passa.
La meva opinió, que pot ser en part compatible amb aquesta, és que l’escassa participació es deu en gran manera al fet que TV-3 aquest cop no ha actuat d’estufa escalfant el personal, ni com a poció televisiva excitant, ni com a ‘cheerleader’ animant el personal a protestar.
A Dolors Feliu, presidenta de l’ANC –primer grup d’aquesta manifestació dissenyada a Waterloo– TV-3 no li va negar entrevista. L’hi va fer, sí. O sigui, li va donar megàfon i visibilitat perquè llancés la seva proclama. Però ho va fer a la una de la matinada, en la nocturnitat del programa ‘Més 324’.
Els ‘Telenotícies’ d’aquests dies previs tampoc s’han transformat en altaveus o ganxos per animar el personal a participar en la protesta. A causa de la curiosíssima dislèxia que li ha sobrevingut a ERC, amb Aragonès donant la benvinguda oficial a Sánchez i Macron, i amb Junqueras a l’altra banda participant en la protesta, els informatius de TV-3 han hagut de fer un art equilibrista, gairebé funambulista, francament elogiable.
Notícies relacionadesMés: aquest dijous al matí TV-3 no ha desplegat una bateria d’informadors-aplaudidors barrejats amb entusiasme amb els protestants, com feia quan en aquesta cadena manava Sanchis. Han fet un seguiment estrictament informatiu. És veritat que no ens han posat els insults a Junqueras, però sí la sonora esbroncada que els devots de Waterloo amb tanta acritud li han clavat.
Concloguem: la primera imatge del ‘TN migdia’ d’aquest dijous ha sigut Macron i Sánchez, distesos i amigables, i un rètol que deia ‘França i Espanya estrenyen llaços’. Res d’arrencar amb estampes de la protesta, ni mostrant un primer pla de la pancarta que deia «Ni França ni Espanya, ¡Països Catalans!». ¡Ah! Jo crec que Sanchis, que ara s’arrecera a 8TV, ha d’estar consternat.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
- Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- Sistema de salut 70 anys del Vall d’Hebron, el gran hospital públic català
- La gestió de la dana Mazón va veure vídeos de les inundacions a El Ventorro i ara sospesa dimitir
- Anàlisi L’operació sortida de Mazón i la jugada a tres bandes: Catalá, Pérez Llorca i Mompó, en els llocs clau
- Polítiques públiques Les cinc claus de la reforma de l’administració de Catalunya: de la reducció de la burocràcia a l’ús de la IA
- 'El segon cafè' de La 2Cat L’Editorial de Cristina Villanueva: Quan un sistema emmalalteix, també emmalalteix la confiança
- Expedient obert Investiguen una escola d'educació especial de Blanes per presumptes maltractaments a alumnes amb autisme
- Gent gran sola La teleassistència de Barcelona rep 35 trucades diàries d’avis per «conversar per soledat»
- MOVIMENTS AL PP Feijóo reivindica Mazón com a víctima d’una «caça de bruixes» que li ha donat «una lliçó» a Sánchez i demana a Vox que «faciliti» el substitut
