Espai de la SER Catalunya
Josep Cuní no tornarà amb ‘Aquí, amb Josep Cuní’ la temporada vinent
El periodista diu adeu al programa al complir-se els quatre anys del seu contracte per iniciar una nova etapa professional

mdedios22788154 radio television catalunya r dio fa 30 anys amb una programa180919122211
El periodista Josep Cuní deixarà de presentar i dirigir el magazín matinal de la cadena SER Catalunya ‘Aquí, amb Josep Cuní’la temporada vinent. Així l’hi va comunicar al seu equip dijous en la reunió diària. El periodista ja havia manifestat la seva intenció d’abandonar el projecte al juliol, quan es complien els tres anys de contracte, que tenia una clàusula de renovació automàtica per un any més. Finalitzat aquest trienni, coincidint amb el canvi d’accionistes, Cuní va manifestar el seu desig a l’empresa de donar per acabats els seus serveis amb la cadena, però va accedir a ser al capdavant de l’espai un any més, com indicava aquesta clàusula. Ara no hi haurà més pròrrogues i l’1 de juliol dirà adeu als seus oients per bolcar-se en nous projectes.
El veterà periodista, que ha desenvolupat la seva carrera durant gairebé 50 anys en ràdio i televisió, es va estrenar amb el magazín matinal que porta el seu nom l’octubre del 2018 en un moment en què, sense els lligams d’un programa, es dedicava al que realment li agrada: fer reportatges pel món. Quan li va arribar la proposta va dubtar, perquè suposava perdre la llibertat d’horaris de què disposava. «M’ho he pensat molt, potser és la vegada que m’ho he pensat més, per raons vitals i perquè estava amb uns reportatges que he tingut la sort de fer per a Mediaset, i treballar molt de prop amb Paolo Vasile i el seu equip, que en saben molt de televisió. És que era com una assignatura pendent. Intentava agafar un pont llarg per fer un reportatge del referèndum d’Escòcia, de les eleccions franceses, del Brexit..., però no podia agafar-me tres setmanes per trepitjar Rússia, per exemple», explicava a EL PERIÓDICO el 2018.
Notícies relacionades
Però va acabar acceptant, perquè enfrontar-se a nous reptes sempre ha sigut una constant en la seva manera de viure el periodisme. «Tornar al directe, quan has provat altres coses dius: buff.... Però em va semblar un repte i els reptes em van», confessava llavors, recordant la seva etapa a ‘Els matins’ de TV-3 i ‘8 al dia’, a 8 TV.. Però la seva decisió també responia al recolzament d’un nou projecte, el de SER Catalunya, que iniciava llavors la seva etapa, en què ell creia: «És un repte i un orgull. És la primera vegada que una cadena espanyola decideix oferir a Catalunya una doble via: la tradicional i una altra estrictament catalana parlada i pensada en català. En aquest sentit hem d’agrair a la SER aquesta possibilitat», comentava.
Una bona relació amb l’empresa que s’ha mantingut fins al final del contracte, ja que fonts pròximes al periodista asseguren que no hi ha cap altre motiu per a la seva marxa (encara que el nombre d’oients de l’últim EGM, 45.000, estava allunyat del de RAC1 i Catalunya Ràdio, havia experimentat un important augment) i que se’n va dient a qui l’escolti que l’empresa s’ha portat molt bé amb ell. Però ha complert el seu compromís i és l’hora de començar una altra etapa en la seva carrera.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Santa Tecla 2025 Tarragona i Mataró s'enfrontaran en un duel musical de bandes per commemorar els 100 anys del pasdoble 'Amparito Roca'
- Minimitzar les conseqüències L’oficina tècnica per coordinar les obres de Rodalies arrencarà a l’octubre
- ACTUALITAT BLAUGRANA El FC Barcelona prepara ja el retorn a l’estadi de Montjuïc
- Nou informa ANAR El ‘bullying’ creix a Espanya a causa del mal ús de la intel·ligència artificial
- A ALACANT Sánchez anuncia un pla de 13.000 milions, la inversió més gran de la història per als aeroports espanyols