Tu i jo som tres
La crítica de Monegal: El pànic de Cristina Cifuentes: ¿les motos o el PP?

Continuo opinant que aquest programa que escenifica davant de les càmeres la por, el terror, el pànic d’algú (‘Los miedos de...’ Cuatro) és una bona idea, però està mal executada. Aquesta setmana, a qui va ser presidenta de la Comunitat de Madrid, Cristina Cifuentes, li han dit: «T’ajudarem a vèncer el teu pànic a les motos». I l’han portat a una escola de ‘motards’, li han posat un casc, l’han muntat en una motocicleta, i després de molt nerviosisme i balbotejos finalment ha fet una volta al circuit, ella sola, i a l’acabar ha exclamat: «¡Ho he aconseguit, estic alliberada!».
¡Ahh! Ha sigut bonic, no ho nego, però em sembla que s’han equivocat. Fa anys que segueixo amb molt interès la biografia política i existencial d’aquesta senyora, i crec que no és a les motos al que té pànic. És veritat que va tenir un accident de motocicleta greu, vuit anys enrere. Però, afortunadament, ho va superar i en va sortir sana i estàlvia. Crec que el que li deu fer veritable terror és el Partit Popular, en el qual va exercir alts càrrecs fins que va acabar estrellada a la cuneta, sense casc de protecció. D’aquell cop de la guillotina interna del PP –inclòs un dubtós màster i unes cremes de bellesa que es va emportar de l’Eroski– és del que no s’ha recuperat. De manera que aquest programa de Cuatro el que hauria d’haver fet és portar-la a la seu del carrer Génova. Potser ara, sota el comandament de Feijóo, el seu terror s’apaivagaria. O augmentaria més. Ho diu un refrany gallec: «O lobo muda o cabello, mais os dentes non».
PARLANT DEL ‘CANIS LUPUS’, he vist aquesta setmana un exercici interessant en el ‘30 minuts’ de TV-3. Han enllaçat dues edicions. La primera parlant del senglar. La segona, del llop. Al senglar la civilització l’ha transformat en una trista espècie de caçabadades que burxa a les escombraries i contenidors. Així li va: com a bèstia salvatge s’ha espessit enormement. El llop és una altra cosa: manté el seu caràcter i ferocitat. És un salvatge de veritat, autèntic, com en aquell documental, clàssic de la tele, ‘El paso del río Mara’, on veiem els cocodrils matant gaseles per menjar i també matant per plaer. En el ‘30 minuts’ ens van ensenyar com deixa el llop els ramats: mata per gana i mata per satisfacció. És en el seu ADN. I sobretot el que veiem és que el llop no es mimetitza mai amb el gènere humà. És al revés.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Empreses Els tres fills del fundador de Mango Isak Andic assumeixen l’herència de manera equitativa
- MUNDIAL DE CLUBS Xabi Alonso trenca amb l’oficialisme d’Ancelotti i demana reforços després de quedar-se sense Zubimendi
- ACTUALITAT BLAUGRANA El Barça posa màxima pressió a Ter Stegen per forçar la seva sortida
- Unió Europea Espanya proposa blindar per llei que el cost de l’oficialitat del català corri al seu càrrec
- Notes de tall 2025 a Tarragona: cercador i llista per carreres