¿Què li passa a Telecinco?

¿Què li passa a Telecinco?

TELECINCO.ES / Europa Press

1
Es llegeix en minuts
Sergi Mas

Ja els adverteixo que avui em faltarà espai per abocar les meves opinions sobre el repàs de les audiències televisives de l’octubre passat. Per començar amb alguns de destacats: lideratges sòlids per a Antena3 a Espanya i per a TV3 a Catalunya, amb un parell de matisos.

A la cadena de Planeta, que ha sumat el seu quinzè mes consecutiu estant en primer lloc, li trepitja els talons Televisió Espanyola, que ocupa la segona posició sumant uns excel·lents registres aquest 2025, els millors del mes d’octubre des del 2011. Menys bones notícies per a Mediaset: Telecinco registra un 9,4% d’audiència, xifra que rubrica el pitjor octubre de la seva història.

Aquestes xifres s’han d’analitzar des de la fredor i amb els números a la mà, que provenen d’audímetres repartits arreu del país i que tots acceptem. Bé, tots, tots... jo al·lucino perquè últimament està despertant, o se li transparenta massa veu, un corrent que apunta que el Govern influiria en les audiències per afavorir La 1. Si fos així, com si l’Executiu no tingués altres fronts on posar-se, La 1 seria líder, no segona. Sembla fàcil, ¿no? Històricament, una de les meves màximes sempre ha sigut: "Qui acusa, que ho faci amb proves. I si no existeix cap argument, siguin tan amables de retirar les seves teories conspiranoiques".

Notícies relacionades

Corren mals temps per a Telecinco, que arriba fins al tercer lloc amb una dolorosa i impròpia xifra per a la cadena de Fuencarral. Una mitjana preocupant tenint en compte que una bona part de l’audiència de la cadena la mantenen programes d’entreteniment amb participants anònims, com ara Supervivientes, Tierra de nadie i Conexión Honduras. Els gestionen molt bé. Recordaran l’expressió amb què Jorge Javier Vázquez es burlava d’Antena3 anomenant-la "la cadena trista". Doncs aquell bumerang ha tornat.

Cada cadena conserva històricament un perfil i un ADN ben definits, una circumstància que fa molt difícil poder desfer-se’n o canviar-lo. Des de l’any 1990 fins més enllà del 2015, Telecinco ha sigut sempre sinònim d’entreteniment, i ha apostat per la diversió quan els seus rivals emetien informatius. Però quan Mediaset intenta aparentar modernitat i vestir la seva antena amb continguts aliens a l’espectacle, l’audiència desapareix ràpidament. Ni entenc com no ho veuen, ni tampoc el sentit que té Cuatro.