Tu i jo som tres
La crítica de Monegal: Tornen al vàter i l’audiència es dispara

Per no coincidir pels passadissos de T-5 amb el seu germà Paquirrín, al ‘Deluxe’ li han dit a Chabelita Pantoja que s’amagui al vàter. I per amenitzar l’estona al lavabo l’acompanyava el presentador J.J.Vázquez, que va aprofitar per fer pipí a la tassa i des de realització li cridaven: «¡Deixa la porta oberta mentre pixes! ¡No t’oblidis d’estirar la cadena! ¡I aixeca la tapa!». D’acord.
Ja fa temps, anys, que a T-5 van decidir ficar càmeres als vàters. Solen executar aquest art de manera intermitent, quan els seus índexs d’audiència baixen. I ara que aquesta cadena fa nou mesos que està dins un sot, han tornat a la latrina; i els ha funcionat: el ‘Deluxe’ va ser el programa més vist de dissabte. Fa uns anys, quan es van començar a ficar amb càmeres a les latrines d’aquest imperi, els vaig aconsellar des d’aquesta columna que estudiessin les possibilitats de la coprofília com a impacte visual. Concretament, els vaig recomanar que veiessin la pel·lícula de Buñuel, ‘El fantasma de la llibertat’ (1974), en què un grup de persones, inclòs un matrimoni fi i educat, amb la seva filleta de 10 o 12 anys, es reunien al voltant d’una taula asseguts en vàters. Mentre xerraven de temes importants, anaven defecant.
Notícies relacionadesVistos els bons resultats d’audiència que ha aconseguit Tele 5 oferint imatges de les seves estrelletes als lavabos i urinaris d’aquest imperi, haurien d’ampliar la idea i canviar directament les cadires dels platós per tasses de vàter. Mai arribaran a la genial i corrosiva sàtira social que va aconseguir Buñuel, això ja ho sabem, però un paisatge de criatures, opinadors, tafaneres, espietes, debatents i ‘tutti quanti’, asseguts en vàters, pot donar-li a aquesta cadena un plus descriptiu francament encertat.
UN CAMIÓ D’ESCOMBRARIES.– Fa uns dies els vaig comentar que a ‘¿Quién quiere ser millonario?’ (A-3) es va emportar 50.000 euros un concursant que és periodista, però a qui la crisi ha obligat a guanyar-se la vida netejant escales de comunitats. Aquesta setmana se n’ha emportat 50.000 més un llicenciat en Història per la UNED que ara cursa Dret a la mateixa universitat a distància. Quan li van preguntar de què treballa, va contestar: «Condueixo el camió de les escombraries de la zona centre de Madrid». ¡Ah! De vegades hi ha concursos a la tele que, repartint una mica de diners, fan una justícia, en majúscules, admirable.
Ja ets usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Reparació Tanca la nova piscina de Trinitat Vella un dia després d’obrir-se al públic
- Operació pendent La Caseta Blanca: una dècada sense sexe furtiu per tenir una plaça desangelada i semideserta
- Vol de set hores Així s’ho fa una dona en pijama per anar al lavabo en un avió
- Justificació de la FINA ¿Per què els socorristes del Mundial de Natació no van auxiliar Anita Álvarez en un primer moment?
- Investigació Crònica del cop del PP de Feijóo al Tribunal Constitucional
- Crim a la localitat d’Andújar Enterrat el jove apunyalat per defensar una menor de la seva exparella a Jaén
- Ana Rosa Quintana reapareix mostrant la seva nova imatge després de superar el càncer de mama
- TENNIS Nadal s’entrena davant la mirada de Gerard Piqué a Wimbledon
- Revelació d’imatges íntimes Sèxting a Espanya: un delicte en auge i de difícil control
- 3,5 hectàrees de vegetació afectades L’incendi d’un autobús obliga a tallar l’AP-7 a la Jonquera