Tu i jo som tres

La crítica de Monegal: Aplaudir Sánchez, Zelenski, o cap dels dos

La crítica de Monegal: Aplaudir Sánchez, Zelenski, o cap dels dos
2
Es llegeix en minuts
Ferran Monegal
Ferran Monegal

Crític de televisió

ver +

Magna sessió del Congrés dels Diputats. Ple a vessar. Diputats, senadors, personal diplomàtic... Tots anxovats i ben juntets davant la intervenció per videoconferència de Volodímir Zelenski, i la de Pedro Sánchez in situ. Repasso els informatius de la mateixa nit. És molt interessant veure com han tractat les teles la qüestió dels aplaudiments. Com ens han assenyalat els que han aplaudit i sobretot els que no han volgut aplaudir.

A ‘La Sexta Noticias’ van posar el focus en la intervenció de Pedro Sánchez, i ens deien: «Aplaudiment de totes les formacions, ¡menys de Vox!». A ‘Informativos Telecinco’, també sobre l’al·locució de Pedro Sánchez, van advertir que hi havia més díscols: «Aplaudeixen els grups del PSOE, Podem i el Partit Popular, ¡però no han aplaudit ni Esquerra Republicana ni Vox!». A ‘A-3 Notíicias’ van afegir un nou partit que no va voler aplaudir i que a més va impedir una declaració unànime del Congrés: «Els diputats de la CUP han rebutjat la declaració institucional de la Cambra. ¡La CUP ha obligat a fer marxa enrere!». I en el ‘Telediario’ de TVE-1 van canviar d’objectiu: van evitar posar el focus en l’‘aplaudímetre’ de Sánchez, i el van col·locar en el de Zelenski, i advertien: «¡L’hemicicle dret! ¡Més d’un minut d’ovació! ¡Els únics que no han aplaudit Zelenski: els diputats de la CUP, els del BNG, i Enrique Santiago, d’Unides Podem!».

Notícies relacionades

O sigui que aquella nit, per saber del cert com havien anat els aplaudiments i, sobretot, per tenir una idea clara dels que no aplaudien, a l’audiència no ens va quedar mes remei que veure tots els informatius. Només pescant selectivament en cada un vam poder arribar a tenir una idea completa, un paisatge general, del que havia passat.

En el ‘Telenotícies vespre’ de TV-3 va ser tot molt més senzill, cosa que els agraeixo molt. Mentre totes les cadenes abans referides van obrir els seu informatiu amb imatges de Zelenski al Congrés, a TV-3 la primera notícia, i la primera imatge, va ser Zelenski a l’ONU, a Washington. ¡Ah! Entenguem ‘la seva’ i la seva pintoresca manera de veure el món: el que passa al Congrés de Madrid segurament ho consideren un localisme que té lloc en un país anomenat Espanya, o sigui, un estrangerisme. Li van dedicar menys de tres minuts. A Washington, gairebé sis minuts ben sencers.