30a edició

La Marató recapta més de nou milions d’euros

  • El programa especial de TV-3 i Catalunya Ràdio ha posat el focus en la salut mental

  • L’art i el seu poder transformador han servit com a fil conductor del programa

La Marató recapta més de nou milions d’euros
4
Es llegeix en minuts

01.45 h, plató de TV-3, 9.022.147 €. Aquest és el resultat que va donar el marcador de La Marató de TV-3 i Catalunya Ràdio, la 30a Van ser 7 hores de programa a Catalunya Ràdio i gairebé 15 a TV-3. Un dia intens on Catalunya es va mobilitzar per trencar tabús per la salut mental.

‘La marató’ va començar aquest diumenge a ‘El suplement’. Joan Botta, subdirector del programa, va donar la benvinguda a set hores de ràdio plenes d’històries personals, entrevistes a experts i connexions amb el territori, amb el focus posat en la salut mental.

A les 9.30 h, arrencava a TV-3, on 30 presentadors que havien participat a ‘La marató’ durant aquests 30 anys van tornar a donar la cara per aquest programa solidari per excel·lència, que en aquesta edició va voler trencar murs per la salut mental, per desestigmatitzar-la, per sensibilitzar, explicar, entrevistar testimonis, parlar amb experts i mostrar la col·laboració ciutadana, la solidaritat d’artistes i músics i la generositat de la ciutadania.

El leitmotiv que va ajudar a fer de fil conductor i a construir el format del programa va ser l’art. L’art com a força transformadora que té la capacitat de transformar el dolor en bellesa.

La primera part del programa es va fer en exteriors, al territori, en platós situats en quatre espais artístics emblemàtics: el Museu Nacional d’Art de Catalunya, el Teatre-Museu Dalí de Figueres, l’Amfiteatre Romà de Tarragona i la Seu Vella de Lleida.

Aquest gran desplegament sobre el territori va permetre escoltar els testimonis en primera persona, aprendre de la mà dels experts i alhora donar cobertura als milers d’activitats que es van organitzar, l’essència de La Marató.

A partir de les 17.00 h, ‘La marató’ es va traslladar als estudis de TV-3, a Sant Joan Despí. Una plató càlid, especialment adaptat a la mirada artística que va impregnar tot el contingut del programa, un programa que a partir del ‘TN Vespre’ va acollir una gala d’entreteniment que també va incloure sensibilització i divulgació científica de la mà de testimonis i experts de l’àmbit sanitari.

El programa va tenir actuacions musicals d’alguns dels temes interpretats per artistes nacionals i internacionals per al disc de La Marató, tant en directe a les diferents seus i al plató, com en actuacions irrepetibles rodades a localitzacions tan especials com l’interior de la Seu Vella, Siurana, Penelles o el Palau de la Música. Ana Mena, Miguel Ríos, Joan Dausà, Maria Rodés, Kelly Isaiah, Sey Sisters, Samantha, Roba Estesa, OBK, Alfred Garcia, Dorian, Arnau Griso, Gertrudis i Sílvia Pérez Cruz entre d’altres, van interpretar temes del disc. També s’hi van sumar Luis Fonsi, Els Amics de les Arts amb Pablo López, Mayumana, Álvaro Soler, Alizzz i Estopa, entre d’altres.

Els osonencs Obeses, encapçalats per la poderosa veu d’Arnau Tordera, van repetir aquest any com la banda del plató de ‘La marató’. I van versionar cançons internacionals que aborden la salut mental.

Una marató que va tenir una altra vegada un disc número u, un llibre, una samarreta solidària... Una marató en què els voluntaris i les seus telefòniques van tornar. Es van poder recuperar les tradicionals quatre seus telefòniques per rebre les trucades al 900215050. I, a més del telèfon, la resta de canals de donació: internet (tv3.cat/marato), transferència bancària, Bizum (33 333) i caixers automàtics.

Una marató en què entitats i col·lectius de tot Catalunya van posar a prova el seu enginy per sumar fons al marcador del programa. Més de 2.000 iniciatives que es van estendre per les 42 comarques catalanes i més enllà van mobilitzar centenars de milers de participants.

Una marató que l’audiència també va poder seguir a través dels mitjans digitals de TV-3 i Catalunya Ràdio. Hi va haver una àmplia cobertura de la jornada, amb el seguiment de les diferents activitats solidàries i les actuacions musicals, així com entrevistes i reportatges divulgatius, amb un minut a minut que va acabar amb la foto del marcador final. També la van seguir els perfils de Twitter, Instagram, Facebook, TikTok i els canals de YouTube. Al mòbil, a la televisió connectada, a la tauleta o a l’ordinador: ‘La marató’ es va poder seguir des de qualsevol dispositiu, en directe i a la carta.

30 anys de La Marató. 30 edicions d’un programa que gairebé des de l’inici va traspassar la pantalla per passar a formar part de la ciutadania. Un treball col·lectiu de solidaritat. Un èxit que avui ha tornat a quedar patent.

La 30a edició del programa s’ha acabat, però el marcador continua abierto:https://www.ccma.cat/tv3/marato/donatiu/

Notícies relacionades

 

tv3.cat/maratofacebook.com/lamaratotwitter.com/la_marato