Tu i jo som tres
Ferran Monegal Tu i jo som tres La Palma tremola més des de l’arribada de les teles

Dèiem ahir que durant la tarda i nit de diumenge el tractament televisiu sobre l’erupció volcànica a La Palma va ser de gran correcció informativa. I vaig assenyalar també que el mèrit era de la Televisió Canària.
A la majoria de cadenes amb seu al telehipòdrom peninsular l’erupció volcànica els va enxampar en boles. Van haver d’agafar les imatges i les cròniques de la Televisió Canària, que, repeteixo, va fer una tasca impecable. Però el panorama televisiu ha canviat.
Les grans cadenes ja han desembarcat a La Palma. Estrelles de programes informatius, d’entreteniment, de magazins i tutti quanti, ja s’hi han desplegat. I ja ha començat la carrera per l’audiència. Segons la sarcàstica parella Antonio Castelo i Miguel Lago (Los teloneros, Cuatro), la competició per aconseguir l’impacte més gran en aquests moments sembla que l’està liderant el programa ‘Cuatro al día’.
Allà el reporter Alejandro Rodríguez ha aconseguit batre el rècord d’acostament a la lava. «¡A 1.100 graus de temperatura i tinc la llengua de lava a 10 metres! ¡Pla curt, Alfonso, pla curt, que estem pràcticament tocant la lava!», ens deia saltant al costat mateix del magma incandescent.
Aquestes imatges han produït gran alegria i excitació en l’imperi Mediaset. Ho consideren una espectacular gesta. Jo no carregaré des d’aquí ni un gram de retret sobre el cos d’aquest abnegat reporter: l’únic que ha intentat és donar un plus colpidor perquè els seus caps estiguin satisfets i els pugi l’audiència. En realitat tota aquesta deriva televisiva que busca l’impacte emocional al voltant de les catàstrofes no és nova. Sol donar-se molt en riuades o inundacions.
Notícies relacionadesDurant les tremendes tempestes a Múrcia i València de l’octubre del 2018, recordo –crec que va ser a La Sexta– que van submergir un reporter, durant hores, en una zona que s’estava inundant. En la primera connexió, a la tarda, l’aigua li arribava pels turmells. En l’última, a la nit, ja estava submergit fins a mig cos. Va tenir molt èxit, aquella retransmissió.
Vaig viure a Tenerife, dos anys, a finals dels 60. Allà solien dir, amb molt humor, quan arribàvem els estudiants peninsulars a la Universitat de La Laguna: «¡A tremolar, que arriben els gots!». Ara La Palma tremola més, des de l’arribada de les teles.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Un incendi al Baix Ebre crema 570 hectàrees, el 90% als Ports
- Osona Una ‘moto espia’ dels Mossos capta per la C-25 un conductor sense cinturó, parlant pel mòbil i bevent
- FUTBOL El Reial Madrid demana ajornar el seu partit de lliga contra l’Osasuna al 29 d’octubre
- El mapa territorial Enquesta CIS: El PSOE assetja cinc governs autonòmics del PP en l’equador de la legislatura
- En ple estiu Barcelona tanca la font ornamental de Glòries convertida de facto en piscina infantil
- A Barcelona Els Mossos abaten un home que va matar el seu germà d'un tret i es va atrinxerar a Calldetenes
- Helicobacter pylori: així són els símptomes de la infecció que afecta la meitat de la població
- Homenatge a represaliats pel franquisme
- L’empresa mèdica que portarà IA catalana a un concurs de l’ONU
- La meitat dels espanyols augmentarien la despesa en defensa