Estrena al 33

TVC vol seduir els joves amb un programa multiplataforma

‘L’altra cara’, emès prèviament a la web i YouTube, parla de temes com noves sexualitats i el ‘bullying’

Coneguts ‘youtubers’ que ja són un referent entre la joventut ofereixen el seu punt de vista sobre el tema tractat

Es llegeix en minuts

Molts joves segur que ja n’han vist els sis episodis, penjats des de dilluns a la web de TV-3 i a YouTube. Perquè ‘L’altra cara’ parla dels temes que els preocupen i ho fa a través d’alguns dels ‘youtubers’ més coneguts i solvents. I és que aquesta és la seva manera de veure els continguts i aquests, els seus referents. Els seus pares podran conèixer millor què preocupa als seus fills i quins són els seus models a seguir en la seva emissió a la tele convencional: al 33, els dijous, a partir del dia 6 (22.45 hores).

El programa, una producció de TV-3 en col·laboració amb YouPlanet, suposa una nova aposta de la tele autonòmica catalana pels productes multiplataforma i els nous creadors, ja que procedeix de la selecció de la segona convocatòria pública de projectes audiovisuals innovadors per al 33 de la CCMA. Així ho explica Cristian Trepant, cap d’Entreteniment i Actualitat de TV-3: «El ‘target’ al qual ens dirigim amb l’emissió tipus Netflix (els sis episodis alhora) no veu la tele lineal. I canvi al 33 hi haurà un públic diferent, potser els seus pares, que més enllà del tòpic i del prejudici, veuran que aquests creadors de contingut tenen moltes coses interessants a dir».  

Conversa més que entrevista

Presentat per Roger Carandell, acostumat a aquests temes per la seva tasca al capdavant del programa de Catalunya Ràdio ‘Adolescents XL’, l’espai es vertebra a través de l’entrevista que li fa a un personatge rellevant del món digital. Les noves sexualitats (el programa d’estrena), la immigració, la globalització, la comunicació, el ‘bullying’ i la ciència i les creences són els continguts dels sis episodis, que aborden segons el seu perfil amb una mirada oberta, crítica i innovadora. «Són temes intergeneracionals però es nodreixen de referents diferents», assenyala, Elisabeth Dubé Ferré, codirectora de l’espai juntament amb Humbert Aparicio. «I encara se’ns han quedat molts temes al tinter: l’ocupació, el medi ambient...», confessa.

Tot i que més que una entrevista es podria parlar d’una conversa: «me’n vaig preparar moltes preguntes, però de seguida vaig veure que allò saltava pels aires. Es crea un clima de tanta confiança que els temes surten d’una manera natural», comenta Carandell. Dubé aprofita per reivindicar que en lloc de ‘youtubers’ i ‘influencers’ se’ls conegui (i reconegui) com a «creadors digitals». «Perquè ells ho fan tot: són presentadors, realitzen, munten.... La paraula ‘influencers’ els treu valor».

¿I qui són els protagonistes de ‘L’altra cara’? Melo Moreno, famosa ‘youtubera’ i referent LGTBI a les xarxes; Hamza Zaidi, creador de continguts que tracta amb humor sarcàstic i sense complexos el món europeu i el musulmà; Rubén Díez, protagonista del canal de YouTube Lethal Crysis, amb 2,5 milions de seguidors; la ‘youtubera’ catalana i autora del llibre ‘Sé más que tú: una historia de ‘bullying’ con final feliz, Carla Laubalo; la periodista, divulgadora científica i ‘youtuber’ Rocío Vidal (La gata de Shrödinger) i Luc Loren, DJ i comunicador. Juntament amb ells, joves anònims amb molt a dir que aporten la seva visió sobre el tema tractat.

Polèmica i debat

Notícies relacionades

Polèmica i debatMoreno es lamenta que s’estigmatitzi els joves. «Jo he vist a TikTok joves de la Generació Z superpreocupats per temes polítics i socials», assegura. Per això creu que el programa «aportarà un munt». «Crearà polèmica i això està molt bé per generar debat». I coincideix amb Loren que ‘L’altra cara’ tindrà més audiència a YouTube. Ho justifica: «La gent que ens segueix està acostumada a veure’ns en aquest format. Però espero que el programa serveixi per crear una unió intergeneracional i tingui molta audiència a El 33». 

La referent LGTBI es congratula del protagonisme adquirit. «Al principi, als ‘influencers’ no ens feien ni cas als mitjans de comunicació. I ara ens donen un espai, em fa molta il·lusió. Tot i que tinguem molts seguidors, ser en un programa d’El 33 és com un mèrit professional», diu, conscient del prestigi que té sortir a la tele.