TU I JO SOM TRES
Productors de tele amb el cul a l'aire

zentauroepp55836792 television monegal201111162833
Crec que li ha sortit una metàfora sense pretendre-ho. Buenfuente (‘Late Motiv’, Movistar+) ha convidat el mestre Joao i li ha demanat que li endevini el futur mirant-li el cul. Joao és un acreditat vident que practica l’endevinació mirant el cul dels seus clients. Buenafuente, subjugat davant les habilitats del mestre, es va abaixar els pantalons, també els calçotets, i Joao va anar fent la seva feina amb una notable pulcritud. Va començar per les galtes del darrere, els plecs de la pell, les berruguetes que pogués tenir, i després va entrar a analitzar a fons la zona negra, i, escorcollant bé, el mestre va ser concloent: «Aquí veig que tens un futur professional grandíssim. ¡Et donaran allò més gran, recorda el que et dic!». I Buenafuente va quedar reconfortat, naturalment.
Aquest succés televisiu, humorístic i escumós ha sigut celebrat en els mitjans i la xarxa amb un hi hi, ha ha, molt simpàtic i sonor. Ha sigut divertit, efectivament. No obstant després del que hem sabut a Catalunya –arran de les punxades telefòniques que va ordenar un jutge– el fet que Buenafuente hagi aparegut amb el cul a l’aire a mi em sembla que ha sigut un cop netament metafòric, sense pretendre-ho. Amb el cul a l’aire han quedat gloriosos i nostrats productors ara que hem sabut on s’aconsegueixen, i com s’apalanquen, les contractes d’alguns programes per a TV-3. La conversa de Tatxo Benet (soci de Buenafuente, Mediapro-El Terrat) amb David Madí en el paper d’aconseguidor, és eloqüent. L’insta que mogui els fils per col·locar a TV-3, per 800.000 euros, un paquet de reportatges o documentals sobre el procés, d’aquests que van tan bé per anar escalfant la parròquia. I com és natural l’Asociació de Productors i Documentals ja ha fet un comunicat en què denuncia aquest mercadeig amb diners públics pel mig.
Notícies relacionadesNo és nou aquest malintencionat i opac negoci. Fa anys que va vent en popa. Entenguem-ho. Hi ha productors que són dels nostres, i que estan especialitzats en treballs ideològics, d’agitprop, que els emet TV-3, però que es contracten i impulsen fora de TV-3. Sempre hi ha diners públics abundants per a aquestes tasques. Són productors privilegiats. Sempre tenen programes a la seva. Però de vegades, ¡ai!, es descuiden i es descobreix una mica el pastís. I per uns instants, es queden amb el cul a l’aire.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- CICLISME El caos s’apodera de l’estrena del Tour amb Enric Mas de protagonista
- Victòria del campió d’Europa (2-0) El Madrid topa amb Luis Enrique
- Lleida Quatre morts i sis ferits en un accident a l’A-2 a Soses amb quatre cotxes implicats
- Sánchez insisteix a "salvar el vaixell" però perd un altre peó
- Comerç La FNAC d’El Triangle s’acomiada avui amb grans rebaixes
- Educació El psicòleg Álvaro Bilbao recorda les cinc preguntes que has de fer al teu fill abans que sigui tard
- Obesitat a Espanya: una pandèmia que causa una de cada cinc morts evitables
- Estudi de la personalitat Què significa desbloquejar el mòbil cada poc temps, segons la psicologia
- Salut ¿Per què els mosquits sempre et piquen a tu? La ciència ja té la resposta
- Lleida Quatre morts i sis ferits en un accident a l’A-2 a Soses amb quatre cotxes implicats