ESCENES POLÍTICAMENT INCORRECTES
Disney adverteix del clixé racista d'alguns dels seus clàssics
'Peter Pan' i 'Els Aristogats' ara avisaran que algunes de les seves escenes contenen estereotips que «eren erronis llavors i ho són avui»

49572997 591
Disney ha afegit advertències a alguns dels seus clàssics, com ‘Peter Pan’ i ‘Els Aristogats’, per prevenir els espectadors dels clixés racistes en algunes escenes.
Els subscriptors de la plataforma de vídeos sota demanda Disney+ ja estaven sensibilitzats amb «descripcions culturals antiquades» com les de «pellroges» de ‘Peter Pan’ (1953) o el gat siamès amb ulls ametllats dels ‘Aristogats’ (1970). La nova advertència que ara precedirà les obres en qüestió insistirà en el fet que aquests estereotips «eren erronis llavors i ho són avui».
«Aquest programa inclou descripcions negatives i/o maltractament de certs pobles o cultures», adverteix el missatge.
«Impacte nociu»
«En lloc d’eliminar aquest contingut, volem reconèixer el seu impacte nociu, aprendre’n i generar un diàleg per crear conjuntament un futur més inclusiu», continua l’advertència, escrita en consulta amb diverses organitzacions, inclosa l’Associació de Crítics de Pel·lícules Afroamericanes.
‘Los Robinsons de los mares del sur’ i ‘Dumbo’, els corbs del qual han sigut criticats en el passat com una caricatura racista dels nord-americans negres, són altres de les pel·lícules que pròximament també portaran l’advertència.
Atraccions políticament correctes
El juny passat, Disney ja havia decidit modificar les atraccions de l’Splash Mountain als seus parcs nord-americans, que evoquen el passat racista dels Estats Units.
El tema actual de l’Splash Mountain està basat en una pel·lícula de Disney molt discutida, ‘Canción del sur’. Després de la seva estrena el 1946, havia suscitat nombroses crítiques acusant-la de difondre clixés racistes i de descriure idíl·licament les plantacions d’esclaus del vell sud dels Estats Units.
Notícies relacionadesPer aquestes raons, la pel·lícula no s’ha exhibit en els cines des de la dècada de 1980 i mai s’ha tret en DVD. ‘Canción del sur’ també es va mantenir deliberadament fora del catàleg de Disney+.
Les dues Splash Mountain de Disneyland (Califòrnia) i Disney World (Florida) posaran en escena en el futur la història de ‘Tiana y el sapo’, l’heroïna dels quals és la primera princesa negra de Disney.
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Tendències en salut L’ashwagandha, el suplement que conquista dones en la menopausa: «M’ha tret la boirina del cap»
- 53 anys d’història Un tresor fotogràfic, en perill
- Estrena televisiva ‘OT 2025’ arriba amb un nou jurat i un programa d’humor
- Nova etapa L’emotiu comiat de Ramon Pellicer del ‘TN’ de TV3 després de 23 anys: «Ara assumirem altres responsabilitats»
- Exclusiva Aquests són i així actuaven els membres de ‘La manada’ de Castelldefels, empresonats per violar tres dones
- Acord del Govern amb ERC Catalunya obrirà tres noves delegacions a la Xina, Canadà i Jordània
- Canvi climàtic Màxima alerta: nous estudis avancen dràsticament la frenada del Corrent Atlàntic
- EUROVISIÓ RTVE trasllada a l'organització d'Eurovisió que sortirà del festival si participa Israel
- Debat de política general Junts pressiona el PSC i sotmetrà a votació al Parlament els pactes amb Sánchez