TU I JO SOM TRES
Ni una broma sobre Torra, ¡heretges!

zentauroepp55005792 television monegal quim torra200919162812
Ha arrencat la temporada número 15 de Polònia (TV-3) i, contra tot pronòstic, un esquetx ha irritat els més fonamentalistes. Inclòs l’exconseller de Cultura, Lluís Puig. El gag culpable és una escenificació de Torra (interpretat per Iván Labanda, amb la seva habitual i perfecta eficàcia) declarant davant el jutge. El cop sarcàstic és que Torra declara imitant Messi en aquella entrevista que va concedir fa poc a DAZN i Goal TV, és a dir, vestit amb pantalons curts i xancletes. O sigui, que Polònia ha coincidit amb Late Motiv.
El programa de Buenafuente, tres dies abans que Polònia, va arrencar la seva temporada a Movistar+ (aquí us ho vaig contar dijous) amb el mateix esquetx sobre Torra transformat en Messi, també amb les seves xancletes, els seus tatuatges i els seus pantalons. ¡Ah! Que dos programes d’humor coincideixin en el mateix dibuix d’un polític demostra que concita unanimitat en la sornegueria. Aquí, el fet rellevant és l’enfurismada reacció que aquest joc còmic ha produït. Curiosament, sobre l’esquetx de Late motiv, que va ser el primer, dilluns passat, no hi ha hagut irritació. Ni piu. La mateixa escena a Polònia, tres dies després, sí. Els han acusat d’escarni, de degradació i de fastigosos. El diputat d’ERC Gabriel Rufián ha sortit en la seva defensa dient «sectaris i reaccionaris» a aquest sector del talibanisme nostrat, exconseller de Cultura inclòs.
Notícies relacionadesDes d’un punt de vista televisiu, és molt significatiu que els enfurismi només l’esquetx de Polònia. ¡Ah! Podem deduir que és perquè s’emet a TV-3. No és cap novetat que el processisme radical contempli TV-3 amb sentit patrimonialista. No és estrany. És el que està sembrant TV-3 des de fa anys. Barrejar televisió, fanatisme i una idea política impulsada com a religió produeix aquest tipus de sectarisme reaccionari. Sobre la fe (la nostra) i els líders (els nostres), a TV-3 ni una broma, ni un acudit. Humor prohibit. Sobre els altres, els d’allà, els dolents, els d’’els altres límits’, sobre aquests, barra lliure.
Això li va passar a Boadella el 1988 quan es va atrevir a fer un esquetx en el programa de Javier Gurruchaga ‘Viaje con nosotros’. Va parodiar Jordi Pujol, el Barça i la Moreneta, tots junts. El programa el va emetre TVE. Va rebre de valent. Si ho hagués fet a TV-3 (cosa impensable i, a més, impossible) hauria sigut molt pitjor. Als heretges, se’ls dilapida.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Ciència espacial Telescopis de tot el món observen l’arribada d’un gegantí objecte interestel·lar al nostre Sistema Solar
- Investigació en marxa Una desena d’afectats per càncer denuncien la fàbrica de Tenneco a Badalona: «Ho fem pels nostres fills»
- Òbit Qui era Diogo Jota, el jugador del Liverpool mort en un accident de trànsit a Zamora
- Festivals Cancel·lat el concert de Fito Páez que havia d'inaugurar el festival de Cap Roig
- Mor Michael Madsen, actor de 'Kill Bill' i 'Reservoir Dogs', als 67 anys
- Directius Mor l’exdirector de Port Aventura i Riu Hotels, l’empresari mallorquí Lluís Rullan Colom
- Mor Michael Madsen, actor de 'Kill Bill' i 'Reservoir Dogs', als 67 anys
- Ocupacions d'estiu De provador de platges a tastador de gelats: les ocupacions més singulars de la temporada d'estiu
- Incidències Un transformador que fon fusibles deixa més d’una setmana sense llum unes 160 llars i comerços de Barcelona
- Trama Koldo Ministres amb seient a Ferraz donen per fet una «reestructuració» en el PSOE «no només limitada a Organització»