'Skam España': una sèrie amb 'fenomen fan' i premi
La ficció sobre adolescents, que ha rebut un guardó a FesTVal, estrena dijous la seva última temporada
La protagonista de les noves entregues és l'Amira, una jove musulmana incompresa per per portar hijab
skam
Amb la il·lusió d’haver rebut en el FesTVal el premi Cima a la Igualtat, el que atorga l’associació de dones cineastes i de mitjans audiovisuals, per estendre els valors feministes entre el públic juvenil, Skam España, la sèrie que fa un retrat real, i amb respecte, dels adolescents, estrena aquest dijous, 3, els primers continguts de la seva quarta temporada. Ho farà a la seva web (www.skamespana.movistarplus.es), perquè els seus fans es preparin per a l’emissió dominical a Movistar+ a partir del dia 6.
En aquesta nova entrega, la protagonista és l’Amira, la jove musulmana que estudia segon de Batxillerat i que s’haurà d’enfrontar a ser mirada diferent, i al racisme, per la seva decisió de col·locar-se la hijab (mocador que cobreix el cap i el pit). Li dona vida Hajar Brown, una musulmana de 23 anys, actriu i estudiant d’Enginyeria civil, que l’equip de Skam España (que consulta psicòlegs i s’informa sobre el món dels adolescents per escriure els guions) havia fitxat per assessorar-se sobre la religió i tradicions de l’islam. I que, al final, la va acabar elegint per al personatge.
En relació amb el premi, Begoña Álvarez, directora de la sèrie, juntament amb José Ramon Ayerra, i productora executiva de Zeppelin, apunta: «Estem molt orgullosos que s’hagin fixat en una sèrie com aquesta, perquè en la tercera temporada hem posat el focus en les relacions tòxiques, però al llarg de totes no hem parat d’explicar la vida d’unes noies amb un missatge feminista, d’empatia, sororitat i superació molt potent».
Els temes abordats
I és que Skam España, adaptació de l’original noruega a la realitat dels adolescents espanyols, ha abordat en totes les seves temporades temes que afecten aquesta complicada i bonica etapa de la vida d’una persona. En la primera, protagonitzada per Eva (Alba Plana), es parla de la desconfiança, el feminisme, el ciberassetjament, el rebuig, la dependència personal, les relacions tòxiques i l’amistat.
En la segona, la Cris (Irene Ferreiro) propicia tractar la bisexualitat, l’exploració de la identitat i què és viure amb un trastorn límit de la personalitat. La tercera, la premiada, explica, a través de la Nora (Nicole Wallace) i la Viri (Celia Monedero), les conseqüències de les crisis en els adolescents, les relacions tòxiques i la sextorsió
Notícies relacionadesLa sèrie té vida més enllà de la pantalla, ja que es comparteix a les xarxes les converses de Whatsapp i les imatges d’Instagram, per a delit dels fans.
- Segona vida (25) / LUIS MILLA "Hisenda em va fer una inspecció quan me’n vaig anar del Barça al Madrid"
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Preparatius nadalencs La Diagonal posa a prova la seva nova il·luminació de Nadal quan falta una setmana perquè s’encenguin els llums a Barcelona
- LA CLAU En l'elefant de Manuel Valls
- CORRUPCIÓ AL PP La Fiscalia demana l'arxiu de les actuacions contra Gallardón per la compra d'Inassa en el 'cas Lezo'
- Quan i com s’aplicarien Els canvis que planteja Treball per al permís per defunció d’un familiar i per cures pal·liatives
- 'El segon cafè' de La 2Cat L'Editorial de Cristina Villanueva: Forçats a somriure
- Canvi històric Tendència global, seguretat, immigració…: Cinc claus per entendre la victòria de l’ultra Kast en les eleccions de Xile
- Registres meteorològics Catalunya registra acumulacions de fins a 150 litres per metre quadrat en un sol matí després del pas de la borrasca Emilia
- Òbit Mor Gerard Suñé als 23 anys, promesa del rem nacional
