TU I JO SOM TRES
¡Ratolins, la República està a punt!
Des de Twitter, Google o Facebook ens poden fer creure el que és increïble

zentauroepp53246760 monegal pel dia 28200427152023
S’ha presentat Jordi Basté (No pot ser!, TV-3) a l’Agència Imagina, expertíssima empresa de màrqueting digital, i els ha preguntat com ens afecta, com ens condiciona, com ens manipula tot això (Google, Facebook, Twitter....) que mirem i utilitzem contínuament pel movil o pel PC. El van il·luminar de seguida. Basté anava en companyia del televisiu i gran activista a la xarxa Jair Dominguez. Li van demanar que escrigués un tuit. Va posar: «Catalunya se’n va a prendre pel sac». I automàticament, en menys de 15 segons, a través d’un programet informàtic van crear 500 comptes falsos de Twitter (podien haver sigut tranquil·lament deu mil, o cent mil, la quantitat que vostès vulguin) que van inundar la xarxa de tuits a favor de l’advertència de Jair. Van crear en un plis plas el que anomenen un trending topic.
En realitat no feia ni falta que Jair escrigués cap tuit. El genera el mateix programet i l’expandeix amb milers de comptes falsos que el recolzen. Creen el que anomenen estat d’opinió. És una trampa utilíssima, per exemple en política. Et llancen un missatge que digui, per exemple, «Europa dona suport al Consell de la República de Puigdemont» –o al revés–, l’acompanyen de diversos milers de tuits falsos aclamant el missatge i en vista de tan colossal clamor TV-3 et pot obrir tranquil·lament un Telenotícies dient: «¡Ratolins, la República de Catalunya està a punt perquè li dona suport tothom!» ¡Ahh! Aquest No pot ser! de Basté ha sigut interessantíssim.
Notícies relacionadesTambé va viatjar fins a Beverly Hills i el professor Epstein li va dir: «Google decideix què podem veure (el que ens mostra) i què no podem veure (el que tapa i no ens ensenya) és a dir, censura». Tenint en compte que aquesta plataforma vigila dos mil cinc-cents milions de persones, 24 hores al dia, com a eina és tremebunda. ¡Ah! Amb instruments de tan enorme influència a les nostres vides es pot destruir qualsevol, posem un polític, en qüestió de minuts. Tres dies abans de les eleccions inundes la xarxa dient que determinat candidat no es dutxa mai, que es menja les ungles dels peus, i que el seu gosset està ingressat a l’uci canina de les pallisses que li fot, i no el vota ni la seva família. Exclamava Basté, aclaparat. «¡Protegim-nos! ¡Esperit crític!». Doncs estem llestos, Jordi. La crítica és heretgia. Llistes negres. Ara el que està de moda és fer de cheerleader.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Succés Mor tirotejat un home en un portal del carrer de Consell de Cent a Barcelona
- Debat al Parlament El president Salvador Illa crida a un pacte sobre infraestructures per afrontar la mobilitat i el creixement econòmic
- Un gran projecte Així serà el nou Liceu Mar: 210 funcions anuals, restaurant amb vistes i 47 milions de pressupost
- Fort correctiu al jutge Peinado El Suprem rebutja la intenció del jutge Peinado d’imputar Bolaños en el cas Begoña al no apreciar cap indici de delicte
- Nou cicle republicà ERC exigirà un mínim de 50 militants i un 3% d’avals per constituir-se en corrent intern