ESTUDI DE BARLOVENTO

El consum de televisió en obert creix el març, en contrast amb la caiguda del pagament

La quota de pantalla de la modalitat gratuïta és de 72,9% (+0,1), en contrast amb el descens de la de pagament, amb el 27,1% (-0,1)

43639265 59

43639265 59 / Miguel Lorenzo

3
Es llegeix en minuts
Europa Press

El consum de televisió en obert dels espanyols ha crescut el març del 2020 i ha assolit una quota de pantalla de 72,9% (+0,1), en comparació amb el descens de la televisió de pagament, que firma el 27,1% de quota de pantalla (-0,1).

Així es desprèn de l’‘Anàlisi mensual del comportament de l’audiència en televisió’ corresponent al mes de març, elaborat per Barlovento Comunicación, amb dades de Kantar.

L’estudi assenyala que en el consum televisiu en la modalitat de pagament, el 35% correspon a televisions que emeten únicament en la televisió de pagament, mentre que el 65% restant correspon a televisions en obert que es veuen a través de plataformes de pagament, el 58,7% de les quals corresponen a cadenes en obert nacionals i el 6,3% a les autonòmiques.

El consum televisiu per sistemes de distribució ha sigut d’un 72,9% en la televisió digital terrestre (+0,1); un 15,8% a IPTV, que repeteix el resultat; un 8,7% en cable (+0,2), i un 1,6% en satèl·lit digital (-0,3).

 4 hores i 44 minuts diaris per persona

En relació amb el consum total del mes de març, l’anàlisi detalla que ha sigut de 4 hores i 44 minuts diaris per persona –mitjana de minuts sobre el total de l’univers d’Espanya, que també pondera els que no han vist ni un minut de televisió–, 51 minuts més que el mes de març de l’any anterior.

Així mateix, el consum de televisió lineal s’ha situat en 276 minuts, que inclou el concepte de ‘convidats’ (97%) i el diferit, 9 minuts (3%), que representa 284 minuts per espectador i dia (4 hores i 44 minuts) –mitjana de minuts d’aquells que han vist la televisió almenys un minut–.

Per ‘target’, la investigació apunta que els que més temps han dedicat al dia a veure la televisió són, per sexe, les dones (5 hores i 3 minuts de mitjana diària) i per franges d’edat, les de més de 64 anys (amb 7 hores i 13 minuts de mitjana per persona al dia).

L’estudi assenyala que el temps de consum diari dels espectadors que veuen cada dia la televisió –mitjana de minuts dels que han vist la televisió almenys un minut– ha sigut de 6 hores i 11 minuts al dia, 65 minuts més que el mateix mes del 2019.

En relació amb la cobertura televisiva, 33,6 milions d’espanyols han contactat diàriament amb el mitjà televisiu (719.000 més que el mateix mes de l’any anterior), cosa que suposa el 74% de la població. A més, en l’acumulat mensual la cobertura assolida és de 43,5 milions de persones, que representa el 95,9% de la població total que ha vist almenys un minut la televisió.

Ni un sol minut

La investigació, recollida per Europa Press, mostra també que dels 45,3 milions d’espectadors potencials com a univers de consum, 1.858.000 persones no han sintonitzat ni un sol minut amb la televisió al març, és a dir, el 4,1% del total.

Notícies relacionades

El temps dedicat a la televisió, però per a altres usos, com navegar per internet o jugar, ha sigut de 32 minuts de mitjana, en comparació amb els 16 minuts del mateix mes del 2019. Així, al comptabilitzar aquest concepte, al març s’ha dedicat una mitjana de 316 minuts a utilitzar la televisió per persona al dia, dada que suposa 67 minuts més que l’any passat.

Finalment, l’informe indica que el març del 2020 s’han publicat 10 milions de comentaris a Twitter sobre programes de televisió i que els programes del gènere de concursos agrupen el 38% dels tuits, seguit del gènere d’entreteniment, amb el 25,2% del total analitzat.

‘Coronavirus avui’

Subscriviu-vos a la nostra ‘newsletter’ per conèixer tota l’actualitat i informació pràctica sobre el desenvolupament de la pandèmia i les seves repercussions