SÈRIE D'ESTRENA

La tercera vida de 'Lincoln Rhyme'

AXN estrena una sèrie que reimagina les novel·les de Jeffery Deaver, que ja es van adaptar al cine amb 'El col·leccionista d'ossos'

ialvarez51902262 gente television lincoln rhyme  cazando al coleccionista de 200125195755

ialvarez51902262 gente television lincoln rhyme cazando al coleccionista de 200125195755

2
Es llegeix en minuts
Idoia Mendia
Idoia Mendia

Secretaria general del Partit Socialista d'Euskadi-Euskadiko Ezkerra (PSE-EE).

ver +

No dominen i sovint ni apareixen en les temporades dels premis ni generen rius de tinta, clàssica o digital, però les sèries de format i història tradicionals encara lluiten per sobreviure. Aquest dilluns el canal AXN n’estrena una a Espanya: ‘Lincoln Rhyme: cazando al coleccionista de huesos’, una adaptació per a la petita pantalla de la sèrie de novel·les que Jeffery Deaver va començar a escriure el 1997 i que fa dues dècades ja va tenir una versió de cine amb una pel·lícula protagonitzada per Denzel Washington, amb qui va canviar la raça del protagonista, i Angelina Jolie.

Ara és Russell Hornsby, un actor amb experiència en el teatre i conegut per papers en pel·lícules com ‘The hate u give’ i sèries com ‘Seven seconds’, qui es posa en la pell del detectiu del títol amb el cos paralitzat, però aquesta ment brillant tipus Sherlock Holmes funciona al cent per cent. I ara els seus ulls i peus pels carrers de Nova York per resoldre els casos que planteja el malvat que el va deixar estirat en un llit són els d’Amelia Sachs, l’agent a qui dona vida Arielle Kebbel.

«Menys és més»

«Poques vegades tens personatges que t’obliguen a un repte com aquest, el que representa la immobilitat, i m’hi vaig llançar», explicava Hornsby, a qui els responsables de la sèrie van buscar per al paper, al novembre durant una taula rodona amb quatre periodistes internacionals. «Fent Shakespeare vaig aprendre que, sobretot, el text és sagrat i m’he de concentrar en les paraules».

De la seva boca sortia la filosofia de la seva interpretació: «Menys és més». La seva anàlisi sobre un dels missatges de la sèrie: «De vegades no es tracta de què està bé i què està malament sinó de la veritat». I també les esperances que el seu treball pugui representar alguna cosa més allà del que és merament actoral o televisiu. «Espero canviar percepcions», deia. «Es tracta d’un home negre que, a l’haver perdut la mobilitat, tot el que té és la seva ment. Us hem entretingut, us hem explicat històries... Ara us farem pensar».

Notícies relacionades

També Kebbel, que va ser qui va buscar el paper, pretén donar una dimensió de profunditat al seu personatge. Ja ho va fer quan la van cridar per fer una audició, explicant llavors als que li feien la prova que volia destacar la història d’estrès posttraumàtic i els desordres d’ansietat que bategaven en el personatge. I en la seva taula rodona destacava l’«important que és parlar de la salut mental».

Nova York, tot i que sigui Nova Jersey

A la sèrie, que compta amb l’avantatge de partida del reconeixement del títol, però que als Estats Units ha tingut una recepció gèlida entre la crítica (amb un 37% d’aprovació en la mitjana de Rotten Tomatoes) i només tíbia entre el públic, hi ha també un altre protagonista: la ciutat de Nova York. La passió i el coneixement profund de Rhyme per la història de la ciutat es traslladen a cada capítol, una cosa en què no falta certa ironia. La sèrie s’està rodant no a la Gran Poma, sinó en el megaestadi que hi va haver a East Rutherford, Nova Jersey, on van jugar els Nets que després es va reconvertir en un recinte de concerts pel qual van passar artistes com Bruce Springsteen i ara, en la seva última reinvenció, s’ha transformat en un estudi de rodatge.

Temes:

Sèries