INFORME D'AUDIÈNCIA

El debat d'Atresmedia, el vuitè més vist de la història

L'especial amb els quatre candidats a A-3 i La Sexta va reunir una mitjana de 9,5 milions telespectadors

El grup privat supera el programa de RTVE, però queda lluny dels 13 milions del Rajoy-Zapatero del 2008

zentauroepp47866753 madrid  23 04 2019  segundo debate en atresmedia para las el190423225105

zentauroepp47866753 madrid 23 04 2019 segundo debate en atresmedia para las el190423225105 / JOSE LUIS ROCA

2
Es llegeix en minuts
Manuel de Luna

El segon i últim debat a quatre a la televisió, que va oferir aquest dimarts, 23 d’abril, el grup privat Atresmedia, va aixecar més expectació que el que va oferir dilluns, 22, el grup estatal RTVE (8.886.000 persones i un 43,8%). Però, tot i així, ha quedat lluny dels especials electorals que s’han emès a la petita pantalla des del 1992 (any en què es van implantar els audímetres per al control de les audiències).

Segons un informe de Barlovento Comunicación, elaborat amb dades de Kantar Media, el debat que van oferir simultàniament Antena 3 i La Sexta va congregar una mitjana de 9.477.000 espectadors, cosa que representa un important 48,7% de quota. És a dir, que gairebé la meitat dels espanyols que dimarts a la nit estaven davant del televisor, seguien l’emissió del debat. O bé ho van veure per A-3 (5.283.000 persones), o bé per La Sexta (4.194.000).

Amb aquesta audiència, el debat va ser la gran estrella del dia a la televisió. Però, malgrat el seu indubtable èxit mediàtic, queda lluny dels 13.043.000 espectadors de mitjana que va va veure el 2008 el cara a  cara entre Mariano Rajoy i José Luis Rodríguez Zapatero.el cara a  cara entre Mariano Rajoy i José Luis Rodríguez Zapatero Això sí, aquestes més de 13 milions de persones es van aconseguir amb la suma de les 20 cadenes que van emetre simultàniament el senyal que va oferirl’Acadèmia de Televisió, que va ser qui va organitzar aquest especial.

De fet, aquest especial d’Atresmedia apareix com el vuitè més vist en els debats polítics emesos a Espanya, si bé en aquesta classificació tots són cara a cara, a excepció del debat, també a quatre (Rajoy, Sánchez, Rivera i Iglesias) que el juny del 2016 van emetre simultàniament 17 cadenesi que va congregar a una mitjana de 10.496.000 persones (57% de quota). En aquest cas, també va organitzar el debat l’Acadèmia de Televisió.  

La peculiaritat catalana

Catalunya, el programa d’Atresmedia també va ser el més vist de dimarts, però amb dos aspectes diferents respecte al conjunt d’Espanya: percentualment, va tenir menys audiència que en el global de tot l’Estat, i que l’emissió de La Sexta va ser, per molt, més seguida que la de la seva 'germana gran’, Antena 3.

Notícies relacionades

Tal com mostren les dades de Kantar Media, aquest debat va congregar a Catalunya una mitjana d’1.176.000 persones (42,8%, sis punts menys que a Espanya). D’aquest total, 701.000 (25,5%) el van veure a través de La Sexta, i només 475.000 (17,3%) van sintonitzar Antena 3.

El primer debat a quatre, que va emetre RTVE (i vuit cadenes més) dilluns, 22 d’abril, també  es va quedar per sota de la mitjana  del conjunt d’Espanya amb un 36.7% de quota (i 1.141.000 persones de mitjana), vuit punts per sota del global estatal.