INFORME D'AUDIÈNCIA

El debat de RTVE, novè en el rànquing dels més vistos

L'especial electoral de dilluns queda lluny dels 13.000 milions d'espectadors que van veure Rajoy i Zapatero el 2008

zentauroepp47856338 bar debate190423092344

zentauroepp47856338 bar debate190423092344 / SUSANA VERA

2
Es llegeix en minuts
Manuel de Luna

El debat electoral a quatre que ha emès RTVE aquest dilluns, 22 d’abril, ha sigut un èxit d’audiència, però un èxit relatiu si es compara amb l’expectació que han generat a la televisió altres programes similars. Així, i segons un informe de Barlovento Comunicación, amb dades de Kantar Media, els 8.886.000 espectadors de mitjana (43,8%) que va reunir aquest especial a quatre (amb Sánchez, Casado, Rivera i Iglesias) se situa en la novena plaça del rànquing de debats televisats.

Tal com assenyala l’estudi de Barlovento, el rècord d’audiència d’aquest tipus de programes des de 1992 (any en què van començar a funcionar els audímetres a Espanya) el té el cara a cara de Mariano Rajoy i José Luis Rodríguez Zapatero el febrer del 2008Mariano Rajoy i José Luis Rodríguez Zapatero , un debat que va reunir una mitjana de 13.043.000 persones, amb un 59,1% de quota de pantalla. És a dir, més de mig Espanya que estava davant del televisor aquella nit, va seguir el cara a cara.

Això sí, aquesta emissió va ser oberta i compartida per un total de 20 cadenes de televisió, que van punxar el mateix senyal que va oferir l’Acadèmia de les Ciències i les Arts de Televisió, que va ser la que va organitzar aquest debat, moderat per Manuel Campo Vidal.

De fet, els tres debats que encapçalen aquesta classificació van ser organitzats per l’Acadèmia de la Televisió, i emesos per una vintena de canals simultàniament. Després del Rajoy-Zapatero se situen el Rubalcaba-Rajoy del novembre del 2011 (que va reunir una mitjana de 12.005.000 espectadors i també va moderar Campo Vidal) i la 'tornada' del Zapatero-Rajoy, el març del 2008 (amb 11.952.000 persones i moderat en aquesta ocasió per Olga Viza).

Notícies relacionades

RTVE també va oferir la possibilitat a la resta de cadenes de punxar el senyal del seu debat dilluns passat, però poques van acceptar l’oferiment. En total, van ser vuit televisions: Trece TV (452.000 espectadors), Canal Sur (289.000), Telemadrid (163.000), CMM (65.000), Aragón TV (50.000), Canal Extremadura (29.000), IB3 (25.000) i TPA2 (2.000 persones de mitjana).

L’informe de Barlovento Comunicación també assenyala que el debat de dilluns va ser vist majoritàriament per homes (48,2% de quota), majors de 64 anys (51%), de classe alta i mitjana alta, i que viuen en grans capitals (amb més de 500.000 habitants). Per autonomies, on hi va haver un seguiment més gran del debat va ser a la Comunitat de Madrid (55,3% de quota). A Catalunya es va quedar en un 36,7% (1.141.000 persones de mitjana), vuit punts per sota de la mitjana espanyola.