directe de 15 hores
Una 'Marató' amb més audiència i recaptació
El teletó solidari va sumar 302.000 teleespectadors i un 17,7% de quota de pantalla
marato7-12 /
L’audiència catalana es va abocar ahir a la nit amb 'La Marató de TV-3’. El teletó solidari de la cadena autonòmica, celebrat diumenge, 16 de desembre, i dedicat aquest any a recaptar fons destinats a la recerca del càncer, va aconseguir 10.761.430 milions d’euros i va aconseguir invertir la tendència d’audiència a la baixa dels últims anys.
Així, ‘La Marató de TV-3', presentada per Gemma Nierga i Ramon Gener,Gemma Nierga Ramon Generva sumar 302.000 telespectadors i un 17,7% de quota de pantalla. Només la van superar en audiència els 'Telenotícies' de TV-3 i el 'Salvados' de Jordi Évole, a La Sexta. En total, i segons dades facilitades per TV-3, més de 2 milions de persones van connectar en algun moment amb el programa.
El minut més vist del teletó va ser a les 22.59 hores, durant l’actuació de Toni Cruanyes i Lluís Marquina, que van seguir en directe una mitjana de 583.000 espectadors, amb una quota del 21,8%.
A les xarxes, els continguts de 'La Marató' van aconseguir 70.000 usuaris únics, un 20% més que l’any anterior. I l’emissió en directe la van seguir 32.500 usuaris únics.
A Twitter va ser la segona emissió de televisió més comentada a tot Espanya. I va ser el cinquè programa més comentat durant tota la setmana, amb 57.900 missatges i 8,9 milions d’impressions.
En la classificació d’audiència de tot el diumenge a Catalunya, Ies dues edicions del 'TN cap de setmana' van ser el més vist del dia. El 'TN vespre' va firmar una quota del 21,6% i 600.000 espectadors, i el 'TN migdia', 563.000 persones (28,4% de quota), "el tercer millor resultat del 2018", segons apunten des de TV-3.
Les xifres representen un augment considerable respecte al 2017, quan el programa solidari (dedicat llavors a les malalties infeccioses) va obtenir 278.000 seguidors i un 14,9% de 'share'.
🔴👏 Rècord del marcador de la nit de @la_marato de TV3 amb 10.715.430 euros, per a la recerca contra el càncer.
— TV3.cat (@tv3cat) 17 de diciembre de 2018
Reviu la festa final: ▶ https://t.co/08UcFE0hpg
Moltes gràcies per la vostra solidaritat!#LaMaratóTV3 pic.twitter.com/20RlynOX3e
També s’ha de tenir en compte que l’any passat 'La Marató de TV-3' va haver de competir amb un pes pesant, el debat electoral previ als comicis del 21-D a Catalunya.
A nivells del 2015
Notícies relacionadesAmb la xifra d’audiència d’aquest 2018, el teletó es posa en nivells del 2015, tenint en compte que els últims anys ha anat baixant el nombre de teleespectadors.
Així, mentre que el 2014 va sumar 409.000 seguidors i un 19,5% de quota, el 2015 van ser 311.000 i un 15,1% i,el 2016, 290.000 i 14%.
- Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
- La gestió de la dana Mazón va veure vídeos de les inundacions a El Ventorro i ara sospesa dimitir
- El sector agrari nord-americà, en ruïnes
- Sistema de salut 70 anys del Vall d’Hebron, el gran hospital públic català
- Riscos a la Franja La mort continua present a Gaza malgrat la treva: atacs israelians, tones d’explosius sense detonar i fam
- Anàlisi L’operació sortida de Mazón i la jugada a tres bandes: Catalá, Pérez Llorca i Mompó, en els llocs clau
- Entrevista Francesc-Marc Álvaro (ERC): «Vox ha rehabilitat la figura de Franco»
- Aquests són els pobles als que has d'anar una vegada a la vida
- Magnat de Silicon Valley Larry Ellison, l’oracle de Trump i «amo de tot» que somia controlar TikTok i els mitjans dels EUA
