directe de 15 hores

Una 'Marató' amb més audiència i recaptació

El teletó solidari va sumar 302.000 teleespectadors i un 17,7% de quota de pantalla

Una 'Marató' amb més audiència i recaptació

Jordi Play (© Jordi Play)

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

L’audiència catalana es va abocar ahir a la nit amb 'La Marató de TV-3’. El teletó solidari de la cadena autonòmica, celebrat diumenge, 16 de desembre, i dedicat aquest any a recaptar fons destinats a la recerca del càncer, va aconseguir 10.761.430 milions d’euros i va aconseguir invertir la tendència d’audiència a la baixa dels últims anys.

Així, ‘La Marató de TV-3', presentada per Gemma Nierga i Ramon Gener,Gemma Nierga Ramon Generva sumar 302.000 telespectadors i un 17,7% de quota de pantalla. Només la van superar en audiència els 'Telenotícies' de TV-3 i el 'Salvados' de Jordi Évole, a La Sexta. En total, i segons dades facilitades per TV-3, més de 2 milions de persones van connectar en algun moment amb el programa.

El minut més vist del teletó va ser a les 22.59 hores, durant l’actuació de Toni Cruanyes i Lluís Marquina, que van seguir en directe una mitjana de 583.000 espectadors, amb una quota del 21,8%.

A les xarxes, els continguts de 'La Marató' van aconseguir 70.000 usuaris únics, un 20% més que l’any anterior. I l’emissió en directe la van seguir 32.500 usuaris únics.

A Twitter va ser la segona emissió de televisió més comentada a tot Espanya. I va ser el cinquè programa més comentat durant tota la setmana, amb 57.900 missatges i 8,9 milions d’impressions.

En la classificació d’audiència de tot el diumenge a Catalunya, Ies dues edicions del 'TN cap de setmana' van ser el més vist del dia. El 'TN vespre' va firmar una quota del 21,6% i 600.000 espectadors, i el 'TN migdia', 563.000 persones (28,4% de quota), "el tercer millor resultat del 2018", segons apunten des de TV-3.

Les xifres representen un augment considerable respecte al 2017, quan el programa solidari (dedicat llavors a les malalties infeccioses) va obtenir 278.000 seguidors i un 14,9% de 'share'.

També s’ha de tenir en compte que l’any passat 'La Marató de TV-3' va haver de competir amb un pes pesant, el debat electoral previ als comicis del 21-D a Catalunya.

A nivells del 2015

Notícies relacionades

Amb la xifra d’audiència d’aquest 2018, el teletó es posa en nivells del 2015, tenint en compte que els últims anys ha anat baixant el nombre de teleespectadors.

Així, mentre que el 2014 va sumar 409.000 seguidors i un 19,5% de quota, el 2015 van ser 311.000 i un 15,1% i,el 2016, 290.000 i 14%.