TELEVISIÓ DE PAGAMENT

La tele a la carta s'imposa a Movistar +

El 80% dels abonats ha utilitzat en alguna ocasió l'opció de triar què veure de l'oferta de la plataforma de Telefónica

movistar

movistar

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

Dels deu milions de persones que es connecten cada dia amb la plataforma Movistar + per veure la televisió, vuit milions opten pels continguts a la carta, és a dir, trien què veure de tota l’oferta. D’altra banda, l’opció de posar en pausa una emissió i continuar veient-la posteriorment ha estat utilitzada pràcticament pel 50% dels abonats a la tele de Telefónica. Aquestes dades són recollides en l’estudi que l’operadora espanyola ha fet sobre l’ús dels seus descodificadors. D’aquest informe es dedueix que la imatge tradicional de seure davant el televisor 'a veure què posen’, a poc a poc es va diluint a mesura que sorgeixen noves maneres d’accedir al contingut audiovisual. 

"La televisió ha demostrat que és un element de fidelització dels clients, que aprecien una oferta convergent, completa i diferencial, de la qual Movistar + forma part essencial",  ha assegurat Emilio Gayo, president de Telefónica EspanyaEmilio Gayo, en la presentació de l’estudi aquest dimarts 3 de juliol. "La prova d’això és que tenim una taxa de gent que es dona de baixa menor entre els clients que tenen contractada la televisió respecte als que no la tenen", ha afirmat.

Notícies relacionades

Pel que es refereix al consum mitjà diari dels usuaris, supera els 200 minuts, segons l’operadora. En el conjunt de l’oferta disponible a través de Movistar +, que inclou els canals que es poden veure també en obert a través de la TDT, gairebé el 20% del consum es fa utilitzant les funcionalitats que permeten el diferit, és a dir, triant el moment idoni per reproduir el contingut. En el cas dels canals de pagament, aquesta xifra s’eleva fins a aproximar-se al 30%.

Quant a l’ús de dispositius, el descodificador continua sent el rei, però cada vegada són més els usuaris que utilitzen el telèfon mòbil, la tauleta,l’ordinador  o una ‘smart TV’ (televisor amb connexió a internet). En aquest sentit, per accedir al contingut que ofereix Movistar +, més de 3,2 milions de persones han utilitzat algun dispositiu diferent del descodificador.