POLÈMICA POLÍTICA
El CAC denuncia els Informatius de TVE
El Consell de l'Audiovisual de Catalunya critica com va informar sobre la roda de premsa d'Albert Boadella com a president de Tabàrnia

zentauroepp41928223 madrid 06 02 2018 rueda de prensa del presidente de tabarni180413170800 /
El Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC) ha traslladat a la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) un informe perquè actuï contra RTVE perquè considera que s'ha produït una vulneració molt greu de l'Estatut de la informació de la Corporació RTVE, i de les recomanacions del seu 'Manual d'estil', ja que en un informatiu de la primera cadena estatal es va presentar Albert Boadella com a "president de Tabàrnia,Albert Boadella com a "president de Tabàrnia que ni ha sigut elegit democràticament, ni existeix Tabàrnia", precisa l'òrgan de control audiovisual en un comunicat.
El ple del CAC ha actuat d'ofici en aquest cas, "si bé posteriorment van entrar dos queixes de particulars", apunta en la seva nota, en què especifica que aquestes queixes "criticaven que es tallés una roda de premsa del ministre de Foment, Íñigo de la Serna, que informava d'un nou servei de trens d'alta velocitat a baix cost (informació 'de servei públic', segons un dels escrits de protesta), per donar pas a la roda de premsa d'un actor que parla en nom d'una comunitat fictícia".
El CAC també considera que és "molt greu que el teleinformatiu d'una televisió pública es refereixi al senyor Boadella com a president de Tabàrnia, ja que ni ha sigut elegit democràticament ni existeix Tabarniaï".
Pel Consell aquesta terminologia "pot generar confusió, ja que es presenta un personatge públic, Albert Boadella, com un càrrec públic constituït, quan no ho és, i Tabàrnia, com una entitat formal, quan aquesta no és la seva naturalesa. En aquest sentit, es constata una falta de cura en l'aplicació del rigor que és exigible a un canal públic d'informació".
Per aquests motius el CAC creu que en aquest programa "hi ha continguts que són susceptibles de generar confusió en els teleespectadors i que podrien no ajustar-se als criteris i les pautes d'actuació establerts tant en el mandat marc de la Corporació RTVE, com en l'Estatut de la informació de la Corporació RTVE i en les recomanacions del seu manual d'estil", de manera que trasllada el seu informe a la CNMC, òrgan encarregat del control audiovisual en el conjunt de l'Estat.
Aquest acord del CAC s'ha aprovat amb cinc vots a favor dels seus consellers, i un en contra cinc vots a favor un en contraamb vot particular.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán
- Les gravacions del cas Koldo Koldo García va oferir al cap de la Policia Nacional avions d’Air Europa per deportar migrants magribins durant la covid
- Augmenten les probabilitats que un asteroide impacti contra la Lluna el 2032