tu i jo som tres
Inés Arrimadas, en el punt de mira
El sondeig del CIS sembla que ha encès les alarmes entre els polítics independentistes i les seves megafonies televisives. La pujada d'Inés Arrimadas (C's) els preocupa. Que en aquesta enquesta apareguin pràcticament empatats Ciutadans i ERC els angoixa. Després de la repassada que Inés va fer a Marta Rovira a Salvados (La Sexta), hem vist que ERC va enviar al primer debat televisat (TVE-1, Sant Cugat i Canal 24 Horas) Roger Torrent, que no sé si té un gran poder de persuasió, però almenys fa tronar i és sorollós. També a JxCat veuen Inés Arrimadas com una preocupant ona expansiva. De manera que al bloc indepe els deu haver complagut l'esquetx que li han dedicat a Polònia (TV-3). Han pres com a base el conte de la Blancaneu, i a Inés li han assignat el paper de la malvada madrastra que es mira davant del mirall i pregunta: «¿Qui guanyarà les eleccions?»;i el mirall -que representa que és la central d'enquestes del CIS- li respon: «Segons les meves dades, inflades, ¡guanyaràs tu!». És a dir, i pel mateix preu, l'esquetx ens retrata una Inés en pla maligna reina Grimhilde i el CIS com una empresa que cuina les dades i els seguidors a gust d'alguna candidatura. ¡Ahh! Es comprova que Arrimadas està en el punt de mira. Jo voldria transmetre calma. Tot és relatiu. Recordin, els altres i els uns, allò que es diu de l'art dels sondejos: que si jo em menjo dos pollastres i tu no te'n menges cap, l'enquesta dirà que ens hem menjat un pollastre cada un.
BRUSSEL·LES.- Encara que a TV-3 hi ha una gran indignació perquè la Junta Electoral Central els ha impedit retransmetre la colossal romeria a Brussel·les, amb tota la intensitat i emoció del directe, s'ha de ressaltar que almenys als Telenotícies hem vist la vibració habitual de la cadena cheerleader. Les càmeres van pentinar els fantàstics viatgers peregrins. Van entrevistar joves, vells, famílies amb nens, que caminaven per Brussel·les «en comunió», com va dir un amb devoció i alegria. Al Telediario de TVE-1, en canvi, es van fixar molt en un balcó, perquè sonava el tema de Manolo Escobar Que viva España a tota pastilla. ¡Ahh! Si a TVE tinguessin sentit de l'humor i enginy, aquesta gran manifestació de catalans a Brussel·les la podrien convertir en un capítol d'Españoles en el mundo.
Telenotícies Debats electorals CIS Inés Arrimadas Eleccions Catalunya Eleccions autonòmiques Ciutadans TVE TV-3 Independència de Catalunya
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán
- Les gravacions del cas Koldo Koldo García va oferir al cap de la Policia Nacional avions d’Air Europa per deportar migrants magribins durant la covid