SÈRIE DE 10 CAPÍTOLS

Que difícil que és ser mare (o que fantàstic)

El canal de pagament Cosmo estrena diumenge un 'docu-reality' amb quatre mares molt actives a les xarxes socials

mbar-muoz

mbar-muoz
laura-baena
nohem-garca-2

/

3
Es llegeix en minuts
Olga Pereda
Olga Pereda

Periodista

ver +

Pocs temes susciten tant de debat com la maternitat, un remolí que fa que la teva vida giri 180 graus. Mig món se sent amb dret a opinar si ho estàs fent bé o malament amb els teus fills. Ara són elles les que parlen. 'Instamoms: madre hay más que una' és el 'docu-reality' de deu capítols que Cosmo estrena diumenge (22.00 hores) per donar veu a les mares. 

Quatre dones –totes 'influencers' i actives a les xarxes socials– es posen davant les càmeres per mostrar el seu dia a dia en la criança dels fills. Hi ha visions de la maternitat més edulcorades i estupendes i altres de més dures i realistes. 

Nohemí García (el seu canal a YouTube –'Família Carameluchi'– té 700.000 subscriptors), Ámbar Muñoz (que ha emprès una lluita pels nens prematurs) i Alma Obregón (entestada que la maternitat li deixi temps per a la seva gran passió: l’esport) comparteixen protagonisme amb Laura Baena, fundadora del Club de Malasmadres, fòrum que lidera la batalla per desmitificar la maternitat i apostar per la conciliació de la vida familiar i professional. És Laura, precisament, la que posa colpeix l’espectador quan reconeix que ser mare li va implicar fer la renúncia més gran de la seva vida: abandonar la seva feina com a publicista. Amb horaris laborals extrems i vivint en una ciutat –Madrid– en què qualsevol desplaçament és un infern, a Laura se li entelen els ulls quan reconeix que no tenia temps per veure les seves filles. Ara s’ha reciclat laboralment i està als capdavant del divertit, actiu i indispensable Club de Malasmadres.

Mare de dues criatures de 5 i 2 anys, Laura Baena confessa: «Si existeix la mare perfecta, que vingui que la vull conèixer». Segons el seu parer, una mare sempre hauria de ser «lliure i lluitadora». I, per descomptat, ha de saber riure-se’n d’ella mateixa. L’activista, que es troba immersa en la batalla per la conciliació sota el lema 'Jo no renuncio', és l’única de les quatre protagonistes del programa de Cosmo que no mostra en pantalla la seva descendència.  El de Laura és, potser, el testimoni més realista de la maternitat. També ho és el d’Ámbar Muñoz, mare de quatre fills, dos d’ells bessons que van néixer tres mesos abans del que s’ esperava. «Quan els vam poder veure per primera vegada, una setmana després del part, em vaig trobar amb els seus diminuts cossos i la seva mirada profunda. 

Mares felices

Tan allunyats d’un nounat, però tan poderosos per posar-se en marxa i aconseguir sobreviure», explica Ámbar, que va apostar per convertir el seu perfil d’Instagram en un fòrum de debat i d’ajuda per a pares de nens prematurs. «No tinc cap mena de pressió per mostrar una família perfecta, sinó la satisfacció de poder mostrar una família sana que valora la normalitat», explica la mare, a qui podem veure en el primer capítol de la nova sèrie fent la compra amb la seva canalla. 

 

Alma Obregón, en un fotograma de 'Instamoms' / COSMO

Notícies relacionades

La maternitat és dura (i ho sabem de sobres). Però també hi ha mares felices. Alma Obregón, amb un nadó de tot just 12 mesos, somriu cada vegada que parla del seu fill. Propietària d’una botiga escola de rebosteria a Madrid, Alma ha deixat d’utilitzar les xarxes socials com a fòrum per difondre receptes per reconvertir-les en un mirall on reflecteix el seu dia a dia i els temes que li importen. Entre altres, la lactància materna i la criança amb afecte. Alma intenta demostrar-se a si mateixa que ser mare no l’anul·la com a esportista. Per això, apareix en el docu-reality corrent i empenyent el cotxet del nadó. L’empresària pretén participar en les sis maratons més prestigioses del món amb el seu marit. «Quan ets mare desenvolupes un munt de tècniques per organitzar-te», explica. 

Programa de producció pròpia, 'Instamoms' vol ser un espai molt  didàctic i amb bones dosis d’humor. Si l’audiència respon, la cadena de pagament no descarta realitzar-ne una segona temporada.