plataforma DE PAGAMENT
El canal #0 narra el descobriment d'Amèrica a 'Conquistadores: Adventum'
Aitana Sánchez-Gijón protagonitza aquesta cuidada docuficció que desgrana els 30 primers anys de l'epopeia americana

adventum
El canal de Movistar #0 estrena demà 'Conquistadores: Adventum' (22.00 hores), documental dramatitzat que narra, amb rigor històric, com van ser els primers 30 anys del descobriment i la conquista d’Amèrica. En vuit capítols, protagonitzats per una Aitana Sánchez-Gijón transmutada en Isabel la Catòlica, se segueix aquesta etapa històrica des que Cristòfor Colom va sortir d’Espanya el 1492 fins que Juan Sebastián Elcano va completar la primera volta al món, el 1522.
Gravada en ultraalta definició amb una realització cuidada a l’extrem, la sèrie es mou a mig camí entre la ficció i el documental. A part del rigor històric, 'Conquistadores: Adventum' ha sigut respectuosa igualment amb el disseny de vestuari i la caracterització. La reconstrucció de forts i campaments i les rèpliques de caravel·les i naus l’aproximen a les ambicioses produccions del cine. «Vam rodar navegant, no hi ha res fet en plató», adverteix el director, Israel del Santo.
La sèrie està gravada gairebé en la seva totalitat a la selva amazònica i en poblats indígenes del Brasil. Burgos, Huelva, Cadis, Palos, Olite, Cantàbria i Almeria són alguns altres dels llocs on s’ha rodat.
Notícies relacionadesSánchez-Gijón encapçala un repartiment en què figuren Miguel Lago (Colom), Mario García de la Rosa (Juan de la Cosa) i Roberto Bonaccini (Alonso de Ojeda). També hi apareixeran altres grans noms d’aquella etapa, com Pizarro, Hernán Cortés, Magallanes i Núñez de Balboa. L’equip de Global Set amb el qual Movistar+ ha produït la sèrie compta amb professionals experts en aquest gènere, com el director Israel del Santo ('Templarios'), el director d’art Matteo Mariotti ('Agora') i el maquillador David Ambit ('Rec 4').
Per Del Santo, aquesta sèrie és «difícil d’emmarcar», ja que compta amb un narrador «però també té diàlegs i actors. Podria ser un documental i també una ficció; jo en dic western, perquè són uns paios durs, experimentats i bruts que se’n van a territori desconegut, a una mena de salvatge Oest i casualment han de lidiar amb indis».
- Nova hora La Oreja de Van Gogh ha d’endarrerir la venda d’entrades de la seva gira 2026 amb Amaia Montero i llança un comunicat explicant-ne el motiu
- Sancions Possible multa per posar un cartell d’alarma a casa sense tenir el servei contractat: fins a 100.000 euros
- Reforma horària El final del canvi d’hora obre la porta que Espanya recuperi el seu fus horari natural
- Valor incalculable ¿Què se sap del robatori al Louvre i qui són els lladres? Les dues hipòtesis que estudien la policia i els experts
- Un Flick mai vist albira el clàssic
- Barcelona, protagonista Ringana aspira a créixer a Europa des de Parets del Vallès
- TELEVISIÓ I MAS ¡Salta la sorpresa a Europa!
- LA TEMPORADA BLANC-I-BLAVA L’Espanyol torna al groc per celebrar el 125è aniversari
- Futbol El Marroc oposita a gran potència
- Guardó Ramon Besa, distingit amb el premi Ofici de Periodista