plataforma DE PAGAMENT
El canal #0 narra el descobriment d'Amèrica a 'Conquistadores: Adventum'
Aitana Sánchez-Gijón protagonitza aquesta cuidada docuficció que desgrana els 30 primers anys de l'epopeia americana
adventum
El canal de Movistar #0 estrena demà 'Conquistadores: Adventum' (22.00 hores), documental dramatitzat que narra, amb rigor històric, com van ser els primers 30 anys del descobriment i la conquista d’Amèrica. En vuit capítols, protagonitzats per una Aitana Sánchez-Gijón transmutada en Isabel la Catòlica, se segueix aquesta etapa històrica des que Cristòfor Colom va sortir d’Espanya el 1492 fins que Juan Sebastián Elcano va completar la primera volta al món, el 1522.
Gravada en ultraalta definició amb una realització cuidada a l’extrem, la sèrie es mou a mig camí entre la ficció i el documental. A part del rigor històric, 'Conquistadores: Adventum' ha sigut respectuosa igualment amb el disseny de vestuari i la caracterització. La reconstrucció de forts i campaments i les rèpliques de caravel·les i naus l’aproximen a les ambicioses produccions del cine. «Vam rodar navegant, no hi ha res fet en plató», adverteix el director, Israel del Santo.
La sèrie està gravada gairebé en la seva totalitat a la selva amazònica i en poblats indígenes del Brasil. Burgos, Huelva, Cadis, Palos, Olite, Cantàbria i Almeria són alguns altres dels llocs on s’ha rodat.
Notícies relacionadesSánchez-Gijón encapçala un repartiment en què figuren Miguel Lago (Colom), Mario García de la Rosa (Juan de la Cosa) i Roberto Bonaccini (Alonso de Ojeda). També hi apareixeran altres grans noms d’aquella etapa, com Pizarro, Hernán Cortés, Magallanes i Núñez de Balboa. L’equip de Global Set amb el qual Movistar+ ha produït la sèrie compta amb professionals experts en aquest gènere, com el director Israel del Santo ('Templarios'), el director d’art Matteo Mariotti ('Agora') i el maquillador David Ambit ('Rec 4').
Per Del Santo, aquesta sèrie és «difícil d’emmarcar», ja que compta amb un narrador «però també té diàlegs i actors. Podria ser un documental i també una ficció; jo en dic western, perquè són uns paios durs, experimentats i bruts que se’n van a territori desconegut, a una mena de salvatge Oest i casualment han de lidiar amb indis».
- Col·lectius vulnerables Catalunya inicia la reobertura de menjadors escolars a l’ESO
- LA PRESSIÓ FISCAL Un veí de Collbató aconsegueix que li retornin diners de la taxa de residus
- Barcelona considera "un èxit" la participació a Mèxic
- Salut Els casos d’artrosi creixen en persones de menys de 40 anys
- Urbanisme L’ACA demanarà més informes d’inundabilitat per al Pla de Ponent de Gavà
- Entrega del guardó La filla de María Corina Machado agraeix el Nobel de la pau: «Si volem tenir democràcia, hem d’estar disposats a lluitar per la llibertat»
- La Federació Catalana homenatja l’equip campió de la Davis 2000
- Un Barça apàtic resol contra el Benfica i es manté líder
- El vestidor es posiciona a favor de Xabi Alonso
- El despertar de l’absent
