FINAL D'ETAPA PER SANT ESTEVE
'El gran dictat' tanca amb Puigdemont
El concurs s'acomiada de TV-3 amb un especial en què intervenen cares conegudes i els participants més carismàtics de la història del programa

image005
Després de set anys en pantalla, el concurs El gran dictat s’acomiada definitivament de TV-3 amb un programa especial, en l’horari de màxima audiència, el dia de Sant Esteve (22.35 hores). I ho fa amb la presència de cares conegudes, entre les quals destaca el president de la Generalitat Carles Puigdemont, que tornarà a demostrar els seus dots com a actor (ja va fer un primer intent en l’especial del 10è aniversari de Polònia, l’abril passat).
A més del president, també passaran pel programa la periodista Núria Solé; els actors Manel Piñero i Anna Bertran; la religiosa sor Lucía Caram i el Mag Lari. En aquesta edició especial, el presentador, Òscar Dalmau, també explicarà els motius de la desaparició del programa de la graella de TV-3.
Per a una ocasió excepcional com aquesta, els concursants també seran especials. Dalmau ha seleccionat els més carismàtics i estimats per l’audiència, en representació de les més de 2.000 persones que han participat en l’espai. No obstant, ho faran per equips, de dos en dos, així que aquesta vegada hi haurà sis persones concursant. Pau Sabaté (57 entregues) jugarà amb Ana Adán; Jenny Suk (una crac de lletreig) hi serà amb David Adelantado, i Julià Hidalgo (va guanyar 77.000 euros) farà parella amb Julian Brock (alemany que va aprendre català a distància).
El pot d’aquest especial pujarà a 6.000 euros, que aniran a parar a l’oenagé escollida per la parella guanyadora. Al llarg d’aquests set anys, el concurs ha repartit un total de 12 premis, que sumen gairebé 700.000 euros. El més alt, de 98.070 euros, se’l va endur Marcel Arias, el 8 de juliol del 2015.
SET TEMPORADES
Notícies relacionadesBasat en una idea del periodista Xavier Bosch i Triacom Audiovisual, El gran dictat es va estrenar l’octubre del 2009. En aquests set anys, ha aconseguit una audiència mitjana de 200.000 teleespectadors (11% de quota), amb pics que han arribat als 300.000 seguidors (20,5%). El format també ha tingut versions com El gran gran dictat, amb participants famosos, i El petit dictat, en què els participants era canalla d’entre 11 i 14 anys. El format ha sigut finalista en els premis premis Zapping de televisió i va rebre el Premi Nacional de Comunicació el 2013.
A partir del gener, la tele autonòmica emetrà en la franja de tarda Tot o res, concurs de cultura general presentat per Ares Teixidó.
- Barcelonejant Així és el jardí viral de Barcelona amb més de 200.000 flors
- Districte de Ciutat Vella El tràfic de fàrmacs per crear la ‘droga dels pobres’ s’expandeix a la zona més vulnerable de Barcelona
- Polèmica decisió al regne unit Cop del Tribunal Suprem britànic a les dones trans
- El jutge va repescar un nom
- La lliga de campions Adeu, Champions; ‘ciao’, Ancelotti
- Delinqüència digital Creixen les «estafes híbrides»: l’engany que combina el món virtual i el físic
- Tipus d’interès L’eurozona es blinda: el BCE abaixa tipus al 2,25% en resposta a l’ofensiva de Trump
- Conflicte laboral PortAventura suspèn la venda d’entrades per a aquest dissabte per la vaga de treballadors
- Metro de Barcelona Adjudicades per 48 milions les obres de les estacions de Manuel Girona i Campus Nord de l’L9
- Oferta d’ocupació El treball que sempre havies somiat: 1.000 euros a la setmana per provar platges i explicar-ho