seguiment televisiu

Eurovisió lidera les audiències del dissabte amb 4,3 milions

Malgrat la xifra, el festival aconsegueix la pitjor dada des del 2007

mdeluna33886887 barei representing spain with the song  say yay   160514232103

mdeluna33886887 barei representing spain with the song say yay 160514232103 / JONATHAN NACKSTRAND

1
Es llegeix en minuts

Encara que la representant de TVE no va obtenir un gran lloc en la final d'Eurovisió d'ahir a la nit (Barei va quedar 22a de 26 participantsBarei ), el festival segueix sent rendible per a la cadena a nivell de audiència.

La 61a edició del certamen, en què Ucraïna es va coronar com a vencedoraUcraïna, va ser líder del dissabte amb una mitjana de 4.292.000 teleespectadors i una quota de pantalla del 29,8%.

Malgrat que Eurovisió va vèncer tots els seus rivals, es tracta de la xifra més baixa aconseguida pel festival a Espanya des del 2007, amb l'actuació de D'Nash, que en aquella ocasió va sumar 3.373.000 seguidors i un 28% de quota. 

Per exemple, la retransmissió de l'any passat, en què va participar Edurneva tenir 5.958.000 teleespectadors i un 39,3% de 'share'.

EL 'MINUT D'OR'

L'emissió de l'actuació de Barei va reunir 5.652.000 de persones davant el televisor (36%) i va registrar el ‘minut d'or’ al final, a les 22.31 hores, amb 5.984.000 espectadors i un 37,7% de quota.

Fins a 13.554.000 persones van seguir en algun moment el Festival d'Eurovisió en què Ucraïna va ser la guanyadora amb l'actuació de Jamala i la seva cançó ‘1944’.

EL MÉS VIST, LES VOTACIONS

Un any més, el més vist van ser les votacions, i més tenint en compte que aquest any es canviava el sistema amb la intenció de mantenir l'emoció fins al final, i així el guanyador no es va saber fins a l'últim veredicte.

Així, les votacions van atraure una mitjana de 4.836.000 persones, un 34,5% de quota de pantalla.  Més de 8,8 milions de persones (8.807.000) les van veure en algun moment.

Notícies relacionades

Durant la nit eurovisiva, i després d'haver marcat tendència durant el dia amb #Barei12points, la representant espanyola va tornar a ser la candidata més esmentada, seguida dels representants de França, Irlanda i Itàlia.

El 'hashtag' promogut per Televisió Espanyola, #EurovisionTVE, es va convertir ahir a la nit en 'trending topic'.