estrena
TV-3 busca els aliments de 'Collita pròpia' catalana
Lídia Heredia i Francesc Mauri presenten el nou espai divulgatiu

Lídia Heredia i Francesc Mauri, en una imatge promocional del nou programa de TV-3 ’Collita pròpia’. /
Se sol dir que som el que mengem. Per això, cada vegada més ens interessa saber com s'han fet els aliments que consumim i que, abans de recalar a les nostres taules, han realitzat un llarg recorregut que ha començat en una granja, al camp o al mar. Amb l'objectiu de ressaltar la qualitat dels productes de proximitat, TV-3 mostra des d'avui (22.45 hores) tota aquesta trajectòria realitzada per les fruites, verdures, carns i peixos produïts a Catalunya en un nou programa, Collita pròpia, una espècie d'Un país para comérselo a la catalana.
Presentat per Lídia Heredia, d'Els matins, i Francesc Mauri, un dels meteoròlegs més veterans de la cadena, aquest espai del departament de Nous Formats recorrerà tota la geografia catalana per entrar en contacte amb els agricultors i ramaders, donar a conèixer els processos de producció i ensenyar les millors aplicacions culinàries de cada producte. «El repte era acostar-nos a les moltes coses bones de la nostra terra amb un format entretingut i que connectés amb la gent», va ressaltar Eugeni Sallent, director de Televisió de Catalunya, en la presentació.
EDICIONS TEMÀTIQUES // Cada un dels 13 episodis se centra en un aliment, com l'oli, el pa, l'arròs i la carn de porc, o en un grup de productes, com la fruita, les hortalisses, els llegums, el peix i el marisc i els formatges i lactis, que protagonitzen l'edició d'aquesta nit. Avui apareixeran els dos presentadors, però, a partir de la setmana que ve, s'aniran alternant en els capítols, en què se'ls veurà ajudar en la plantació i recol·lecció de les collites, realitzar tastos, sortir de pesca o treure el bestiar a pasturar, entre moltes altres activitats.
Encara que el programa centrarà l'atenció en els productors, en diversos episodis apareixeran famosos xefs, des dels germans Roca i Torres fins a Carme Ruscalleda, Paco Pérez i Josep Lladonosa, ja que són els que saben treure el millor partit de la matèria primera. «Però altres no són coneguts i ens han sorprès», va afegir Mauri en la presentació.
Collita pròpia també ha volgut buscar la implicació del públic d'una forma original, «baixant el producte a peu de carrer», tal com va assenyalar Heredia: convidant els ciutadans a participar en un tast de formatge, pelant patates o en un concurs de fer pa amb tomàquet. «És una forma de demanar opinió donant-hi un plus», va recalcar la periodista.
Notícies relacionadesEl toc d'humor el posaran la parella de còmics Xuriguera i Faixedas, excomponents de Teatre de Guerrilla, que pujaran a una furgoneta per fer quilòmetres buscant els millors productes de cada comarca, des de les anxoves de l'Escala fins als calçots de Valls.
El programa es completa amb les aportacions del divulgador gastronòmic Toni Massanés, de la Fundació Alícia, i de la nutricionista Pilar Senpau, i amb els dibuixos en sorra de Borja González, que il·lustren la història de cada producte.
- Tribunals Una jutge d’Andorra reactiva la causa contra Rajoy per l’operació Catalunya
- Conflicte laboral La bandera groga oneja en l’inici de la vaga dels socorristes
- Religió L’escàndol de les religioses intervingudes amenaça el ‘boom’ dels retirs secrets
- Tribunals Multa milionària a Espanya per incomplir la normativa europea de conciliació familiar i laboral
- Fruites d’estiu ¿Què és més sa, la síndria o el meló? La ciència et dona la resposta
- La pretemporada blanca El Madrid tornarà a la feina amb l’operació sortida bloquejada
- Plans per a un agost cultural pletòric
- La pretemporada blaugrana Flick manté afinat el Barça
- Dictamen històric Uribe, condemnat a 12 anys de presó domiciliària
- Escalada diplomàtica Trump envia dos submarins nuclears a prop de Rússia