'REALITY' POLÈMIC

El CAC fa un toc a T-5 i el seu 'càmping'

Mutua Madrileña retira els espots i Lucía Etxebarria denuncia el xou

Els participants del concurs ’Campamento de verano’, de Tele 5, amb Lucía Etxebarria a l’esquerra.

Els participants del concurs ’Campamento de verano’, de Tele 5, amb Lucía Etxebarria a l’esquerra. / MEDIASET

2
Es llegeix en minuts
EL PERIÓDICO
BARCELONA

Després de la decisió de Burger King de retirar els seus anuncis del programaCampamento de verano de Tele 5, ahir va ser una altra empresa la que els va imitar: Mutua Madrileña va anunciar que deixa d'emetre publicitat en aquella franja horària de Mediaset. Per altra banda, el Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC) està analitzant elrealityper si els seus continguts són contraris al que estableix la llei. A més, ahir es va saber també que Lucía Etxebarria ha denunciat el xou.

El CAC afirma estar estudiant si el programa ha emès continguts «vexatoris i sexistes» contra la dona. En el seu comunicat, cita l'emissió del 6 d'agost, quan la direcció del programa «va castigaruna de les concursants, Noemí Merino, a quedar-se en bikini i ser banyada en xocolata». El presentador del programa «va afirmar que havien pensat que els seus companys podien disfrutar de la xocolataa lametazos, encara que finalment això no es va produir».

Malgrat que el programa es va disculpar d'aquests fets a l'inici de l'emissió de l'endemà, l'organisme regulador estudia si els continguts emesos poden ser contraris al que estableix la legislació, així com a la normativa específica d'igualtat entre homes i dones. El CAC recorda que la llei estableix que aquest organisme pot «instar a promoure l'adopció de mesures adequades davant conductes contràries a la legislació». A la resta d'Espanya no hi ha una entitat similar reguladora dels mitjans.

CONTRA 'SÁLVAME'/ Després del seu dramàtic abandonament del concurs, amb insults diversos a la seva persona, Etxebarria va afirmar haver denunciat diversos participants del concurs i col·laboradors del programaSálvame,de Tele 5. Ahir, fonts del Tribunal Superior de Justícia del País Valencià van confirmar la denúncia, formalitzada dies enrere al Jutjat d'Instrucció número 3 de Vila Joiosa (Alacant) per suposats delictes d'amenaces i injúries.

El titular d'aquest ha acordat inhibir-se als jutjats d'Àvila, ja que són «competents pel lloc on suposadament van passar els suposats delictes», ja que el campament està ubicat físicament a la serra de Gredos.

Notícies relacionades

Pel que fa a Mutua Madrileña, la companyia d'assegurances va decidir ahir retirar la seva publicitat de la franja horària en què s'emetCampamento de verano, igual que va fer Burger King divendres passat, després d'haver rebut membres d'Haz-te Oír, plataforma responsable de la campanya de boicot empresa la setmana passada i que ja recolzen 30.000 persones.

L'asseguradora va confirmar ahir que representants de l'entitat els han demanat que suprimeixin la publicitat d'un espai que converteix «la humiliació de la dona en negoci i espectacle». La firma va aclarir que «mai» ha patrocinatCampamento de verano, perquè el seu contracte de publicitat amb la cadena de Mediaset «és per franges horàries i no per programes concrets».