Juan Manuel guanya 'Masterchef'
El concurs gastronòmic torna a batre el seu rècord d'audiència amb 5,5 milions de fans

Juan Manuel, guanyador de ’Masterchef’.
Juan Manuel, el concursant de 'Masterchef' que ha estat des del principi un dels favorits del públic i del jurat, ha estat finalment elguanyadordel'talent show' gastronòmic de TVE-1. L'almerienc va ser elegit millor cuiner aficionat d'Espanya en la final del programa en què, a més del jurat habitual del concurs (Jordi Cruz, Pepe Rodríguez i Samantha Vallejo-Nágera), va votar el convidat especial:Ferran Adrià.
El vencedor es va imposar aEva(que va arribar a l'última fase del programa) i aFabián, el primer expulsat de la nit. Al coronar-se com a guanyador de la primera edició de 'Masterchef' a Espanya, Juan Manuel es va emportar 100.000 euros, va aconseguir un contracte de treball en una cadena de restaurants i un curs de cuina a l'escola Le Cordon Bleu de Madrid. A més, publicarà el seu propi llibre de cuina.
En el rànquing d'audiències, el programa es va cruspir la competència i va tornar, una setmana més, a batre el seu rècord de teleespectadors, tant en el conjunt d'Espanya (5,5 milions i 33,1% de 'share') com a Catalunya (677.000 i 25,3%). Va ser, a més, el programa més vist del dia, molt per sobre de la segona opció preferida del 'prime time': el telefilm d'Antena 3 'Un burka por amor' (1,3 milions i 9,6%).
CALDERETA DE PEIX
A la primera prova de la nit, els tres finalistes van haver de preparar25 racions d'una caldereta de peix que degustarien els seus familiars, els seus excompanys del programa i el jurat. I no hi van faltar els nervis. Fabián va tenir problemes per tallar les llagostes (que estaven vives) i se li va tirar el temps a sobre. Eva va arribar a tallar-se. A més, la cordovesa es va passar amb la cocció i la seva sarsuela de rap i escamarlans es va agafar una mica, cosa que no va passar desapercebuda pels comensals.
Qui sí que va convèncer a tothom va ser Juan Manuel amb la seva sarsuela de mariscos del Mediterrani ("una recepta de la meva mare", va dir), que li va permetre passar al duel final. La segona plaça va estar més disputada i el jurat va valorar la trajectòria en el programa d'Eva per concedir-li al pas a l'última fase.
Ja a l'últim tram del programa, Juan Manuel i Eva van haver d'improvisar unmenú complet per al jurat i Ferran Adrià, que va aparèixer per sorpresa enmig de la prova. Encara que tots dos van rebre elogis per les seves creacions culinàries, finalment va ser l'almerienc qui va ser coronat guanyador gràcies, en part, al resultat de les seves postres: maduixes amb pètals de roses.
REGAL D'ADRIÀ
Notícies relacionadesLa segona classificada, Eva, també va sortir del concurs amb un treball (en el seu cas en un complex turístic mexicà), amb un altre curs a la mateixa escola i amb unregal especial d'Adrià: una còpia de la 'Bullipèdia' que està elaborant juntament amb la Universitat de Harvard i el MIT i que presentarà el mes de gener. Fabián, el primer eliminat de la final, va aconseguir un altre curs de cuina gràcies al seu tercer lloc en el programa.
RETRETS
La presència dels 12 exconcursants va donar peu que alguns d'ells (principalment Maribel)recriminessin a José David la seva actitud durant el programa. Cerezo va ser l'únic que va sortir en defensa seva: "Això és un joc i s'ha de guanyar".
- Estat dels embassaments avui, 5 de maig, a Catalunya: Sau, Foix, Susqueda i la resta de pantans
- Previsió del Meteocat Catalunya activa avisos grocs i taronges davant les fortes pluges previstes per a aquesta setmana
- Torna el mític Tren Granota
- Bancs Confirmat pel Banc d’Espanya: aquests són els motius pels quals poden bloquejar-te el compte
- BCN reobrirà una casa modernista per a concerts de música clàssica
- TELEVISIÓ I MAS Una espècie en extinció
- Barcelona, protagonista La ciberseguretat creix i busca talent a Catalunya
- Ciclisme Vos obsequia la Vuelta amb un triomf de prestigi a Sant Boi
- TRIOMF A MONTILIVI L’immortal Stuani ressuscita el Girona, que fuig del descens
- El protagonista Marcus Thuram, el nen de la Barça Escola