'Salvados' revela per què Espanya llença a les escombraries nou milions de tones d'aliments a l'any
El programa d'Évole, amb l'etiqueta #tirarcomida, desperta la indignació dels usuaris a Twitter
’Con la comida no se juega’: Évole descobreix per què es desaprofiten tants aliments a ’Salvados’. /
El programa 'Salvados'ha tornat a conquistar aquest diumenge les xarxes socials amb una entrega titulada 'Con la comida no se juega'. Poc després de l'inici de l'emissió, l'espai que presentaJordi Évole ha generat un enorme trànsit en Twitteramb l'etiqueta #tirarcomida.
L'objectiu d'aquesta setmana s'ha centrat a esbrinar qui és el responsable de les més dels nou milions de tones de menjar que Espanya llença a les escombraries cada any, mentre tres milions de persones passen gana.
Per a això, Évole ha visitat un camp de mandarines a Alcanar (Tarragona).Calis Roig, un agricultor, li ha confirmat que més del 40% de la seva producció es descarta per no complir elscriteris estètics que imposen els supermercats. Les explicacions de Roig sobre el procés de maquillatge que s'aplica a les clementines perquè siguin 'aptes' ha generat comentaris a Twitter com el de Patricia Hernando (@PatHernando) menjar onegès.
PER LA BORDA
fruitaon els pescadors es veuen obligats a tirar per la borda tones de peix mort, per respectar la normativa de la UE.
Antonio García, director de laFundación Lonxanet, treballa per un mar sostenible amb les confraries de pescadors ha donat una xifra esgarrifosa: cada any es llencen per la borda 1,7 milions de tones de peix a l'any. García ha instat a "pescar de manera responsable" i ha criticat la pesca d'arrossegament. "Els recursos del mar són finits i el mar cada vegada dóna menys de si", ha advertit. Juan Manuel María, armador i pescador ho ha confirmat.
INICIATIVA FALLIDA
Joan Baldoví, diputat al Congrés per Compromís-Equo, ha confirmat a Évole que sí que hi ha polítics preocupats per aquesta situació anòmala. El seu grup polític va presentar una iniciativa que demanava la penalització per destruir aliments. La moció, no obstant, no va tirar endavant. Aquesta iniciativa afectava directament els supermercats i feia referència a la data de caducitat preferent (@nataliabajo: "Això no, jo els iogurts me'ls prenc sempre caducats, tinc el rècord en 36 dies després de la data, i aquí estic"), envasats de diferents quantitats i mides d'envàs a les necessitats dels consumidors.
Una visita a la cadena de supermercats Consum ha revelat els teleespectadors que el 20% dels súpers cedeixen els productes que estan a punt de caducar a oenagés i centres de recollida d'aliments. ¿I el 80% restant?, s'han preguntat a Twitter alguns usuaris.
FAM LITERAL
Notícies relacionadesGuastavo García, director de Serveis Socials revela que els Bancs d'Aliments estan desbordats actualment. "S'ha multiplicat per cinc la demanda. La fam és literal", ha sentenciat, García. La menció en pantalla del Banc d'Aliments ha generat comentaris d'elogi a Twitter (@RaquelEcenarro: "La gran tasca del Banc d'Aliments, una iniciativa ciutadana que funciona amb voluntaris i són motiu d'orgull").
Jaime Serra, president del Banc Solidari d'Aliments de València ha ofert diverses xifres. El 65% de les persones que accedeixen a Càritas són derivats pels serveis socials. A més, unes 2.000 famílies estan en llista d'espera, només a València, per ser atesos pel Banc d'Aliments a València.
- Tribunals Una veïna de Sant Adrià s’enfronta a 25 anys de presó per matar la seva parella amb «118 ganivetades» simulant «un joc sexual»
- Carme Forcadell: "Sabíem que pagaríem un preu, però no que seria tan car"
- El futur Liceu Mar farà guanyar a BCN un nou passeig marítim
- Canvis al litoral de la ciutat El Reial Club Marítim es traslladarà amb el World Trade Center el 2028
- De «no vull ser pare» a «superpare de l’any»: Bertín Osborne i la paternitat com a negoci
- Societat Tarragona instal·larà sensors per quantificar el flux de turistes i detectar possibles inundacions
- Festa Major La traductora i actriu Viviana de Salvador serà la pregonera de les Festes de Santa Tecla 2025 de Tarragona
- Batalla política entre les flames La directora de Protecció Civil es regira contra el PP per dir-li «piròmana»: «Aquells que no aporten que s’apartin»
- Espanya, en flames Els incendis baixen a 18, però vuit continuen amb flames molt virulentes
- Pagesia Els pagesos del Camp de Tarragona arrenquen els avellaners morts per la sequera i busquen conreus alternatius més resistents