EL MASNOU

Els actors de'Polseres' graven al mar l'espot d'estiu de TV3

La campanya inclou la música del grup The Pepper Pots

A la platja 8 Igor Szpakowski, Joana Vilapuig, Marc Balaguer, Nil Cardoner, Mikel Iglesias i Àlex Monner, al Masnou, dimecres passat.

A la platja 8 Igor Szpakowski, Joana Vilapuig, Marc Balaguer, Nil Cardoner, Mikel Iglesias i Àlex Monner, al Masnou, dimecres passat. / JOSEP GARCIA

2
Es llegeix en minuts
OLGA LERÍN
BARCELONA

En una de les escenes oníriques de la sèrie de TV-3 Polseres vermelles, els sis joves protagonistes s'asseuen a la vora del mar (tres d'ells han deixat anar la cadira de rodes, que per això és un somni) i contemplen l'horitzó. Dimecres passat, Àlex Monner (Lleó), Igor Szpakowski (Jordi), Joana Vilapuig (Cristina), Nil Cardoner (Roc), Mikel Iglesias (Ignasi) i Marc Balaguer (Toni) van aparcar els exàmens (l'escena sí que era real) i van tornar a la platja per gravar l'espot estiuenc de Televisió de Catalunya (TVC).

Ells només són un granet de sorra d'una promoció en què intervenen al voltant de 40 professionals de la cadena autonòmica. No obstant, elspolseresaporten uns ingredients únics: l'espontaneïtat i la frescor que només proporciona la seva edat.

«Ha quedat de conya»,els diu Tomàs Vallhonrat, realitzador de l'espotAquí és estiu,que marca l'inici de l'estiu a la graella de TVC. Durant diversos minuts, els sis adolescents s'han banyat, han saltat i han jugat a pilota a la platja d'Ocata (el Masnou), sota la discreta mirada de la càmera i la sana indiferència de la resta de banyistes. Gairebé sense indicacions prèvies. «Ens han dit que passéssim per davant, com si entréssim per una porta i sortíssim per una altra»,corrobora el Mikel, elguapo.«És una cosa molt fresca, de contacte físic i que mostra l'amistat que hi ha entre ells»,explica el realitzador.

Les imatges nodriran una sèrie d'espots i cortinetes -la campanya s'iniciarà el pròxim 24 de juny- que combinaran les instantànies dels famosos amb les que enviïn els teleespectadors awww.tv3.cat/estiu. Tot això amanit amb la música, composta per a l'ocasió, pel grup gironí The Pepper Pots, que evoca el so dels anys seixanta.«És un soul molt fresc que ens acosta a l'estiu i enganxa fàcilment»,explica Carles Checa, director creatiu de màrqueting de TVC.

Notícies relacionades

Aquí és estiubusca, segons Checa,«la proximitat» amb el públic. Per aquest motiu també és el protagonista d'aquests segons de glòria:«Els demanem que ens enviïn un vídeo curt en què entrin per la dreta i surtin per l'esquerra i que mantinguin el ritme».A la web es podran consultar aquestes peces a partir d'una classificació realitzada per noms, origen o lloc de vacances. I no es descarta oferir a TV-3, al final del dia, tot el material rebut durant la jornada.

En les imatges, l'audiència hi trobarà a faltar els presentadors dels informatius. No és casualitat.«No volem caure en la frivolitat»,comenta Checa. Sí que hi seran altres cares populars, com Tomàs Molina, Òscar Dalmau, Albert Om, Espartac Peran, Bibiana Ballbè -que mostraran el plató en què treballen, o localitzacions pròpies de l'estiu-, els cuiners deLa Rierai fins i tot alguns professionals de Catalunya Ràdio. Coses de les sinergies de grup.