CLÀSSICS DE LA TELEVISIÓ

RTVE edita en DVD una antologia d''Estudio 1'

La col.lecció s'inicia amb 'Doce hombres sin piedad', emesa el 1973

1
Es llegeix en minuts
ANTONIO GÓMEZ / MADRID

TVE ha començat a editar en DVD una col.lecció de 36 de les obres més significatives emeses per l'espaiEstudio 1al llarg de la seva història. Va obrir l'antologia la setmana passadaDoce hombres sin piedad, l'adaptació que Gustavo Pérez Puig va fer de l'obra del nord-americà Reginald Rose, el 1973.Estudio 1, que es va començar a emetre el 1965, va estar en antena de forma ininterrompuda gairebé 20 anys. L'últim intent de reviure'l va ser el 2000, però no va renovar el seu èxit anterior.

Escrita per a televisió,Doce hombres sin piedades va estrenar als EUA el 1954, i el 1957 es va convertir en una exitosa pel.lícula protagonitzada per Henry Fonda. L'obra explica les deliberacions d'un jurat popular que ha de decidir si condemna a mort o no un noi que suposadament ha matat el seu pare.

Gustavo Pérez Puig va fer una adaptació fidel a l'original, comptant, com en el film, amb un excel.lent repartiment en què figuraven alguns dels actors més destacats del moment. Amb José María Rodero, en el paper que Fonda va fer en el cine, també van actuar en aquesta versió Jesús Puente, Pedro Osinaga, José Bodalo, Luis Prendes, Manuel Alexandre, Antonio Casal, Sancho Gracia, Carlos Lemos, Ismael Merlo, Fernando Delgado i Rafael Alonso.

Notícies relacionades

La pròxima entrega seràDon Juan Tenorio, protagonitzada per Francisco Rabal i Concha Velasco el 1966. Seguiran, entre altres,Casa de muñecas, de Henrik Ibsen (2000);Peribáñez o el comendador de Ocaña, de Lope de Vega (1970);La importancia de llamarse Ernesto, d'Oscar Wilde (1986); i així fins a 18 obres espanyoles i 18 d'estrangeres.

Entre els actors que les interpreten hi ha noms prestigiosos, com els de Marisa Paredes, Lola Herrera, José María Caffarel, Juan Diego, María Luisa Ponte, Emilio Gutiérrez Caba o Narciso Ibáñez Menta. Cada 15 dies es posarà a la venda un nou DVD de la col.lecció, coeditada per RTVE i el grup On-Off.