Secció recomanada per

Canvis a la xarxa social

Elon Musk torna a canviar el preu de Twitter: això és el que costarà

Elon Musk torna a canviar el preu de Twitter: això és el que costarà

Gonzalo Fuentes / Reuters

1
Es llegeix en minuts
Carles Planas Bou
Carles Planas Bou

Periodista

Especialista en tecnologia i el seu impacte sociopolític.

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Nous canvis a X, la xarxa social anteriorment coneguda com a Twitter. El seu propietari, Elon Musk, ha confirmat aquest divendres que pròximament la plataforma llançarà dos nous plans de subscripció que canviaran l’experiència de l’usuari.

El pla ‘premium’ actual, introduït el febrer passat, costa 8 euros al mes o 84 euros a l’any. Els que paguen tenen accés a beneficis com el pin blau de verificació del compte, la possibilitat d’editar les publicacions i un millor posicionament d’aquestes per impulsar la seva viralitat.

Musk crea ara dos nivells més, com va avançar ‘Bloomberg’ a principis de mes. El primer costarà menys de 8 euros al mes i no reduirà la quantitat d’anuncis vistos pels usuaris. L’altre serà més car i sí que eliminarà tots els anuncis. El pla actual, d’altra banda, mostrarà «la meitat d’anuncis» als subscriptors. El preu d’aquestes dues noves versions és encara una incògnita.

Guanyar més diners

Amb aquest nou moviment, el magnat tecnològic busca atraure més gent a pagar per l’ús de X. I és que el pla de subscripció llançat fa vuit mesos no sembla estar generant els diners esperats. L’últim any, els ingressos per publicitat de la companyia, la principal via d’ingressos, han caigut un 55%, segons una anàlisi externa a què Reuters va tenir accés.

Notícies relacionades

Aquest no és l’únic gir pres per Musk amb la intenció de potenciar el minvat negoci de l’antic Twitter. A principis de setmana, el polèmic empresari va confirmar que els nous usuaris de la xarxa social hauran de pagar obligatòriament un dòlar a l’any per poder publicar missatges. La mesura, que es testejarà primer a Nova Zelanda i les Filipines, tindria l’objectiu de «combatre els bots (comptes automatitzats) sense bloquejar usuaris reals».

Musk ha utilitzat recurrentment l’argument dels ‘bots’ per justificar pujades de preu. No obstant, múltiples informes detallen com els canvis introduïts pel magnat, especialment el pla de subscripció, estan donant ales a la desinformació. Una recent investigació assenyala que el 74% de les notícies falses més virals sobre la guerra entreIsraeliHamas van ser compartides per usuaris verificats de la plataforma. Alguns fins i tot han sigut amplificats pel mateix Musk, una cosa ja habitual.