Canvis en la xarxa social
Musk comença a amagar els titulars de les notícies a Twitter

Elon Musk està començant a executar nous canvis a X, la xarxa socialanteriorment coneguda com a Twitter. X ha iniciat el canvi del format en el qual apareixen els enllaços a notícies en la plataforma perquè només hi aparegui la imatge, i així no hi hagi rastre dels titulars. Aquesta modificació va ser anunciada l’agost passat
Twitter/X has officially removed article headlines on links shared to the platform, now just displaying the image and website. pic.twitter.com/fNQSfAy70d
— Pop Base (@PopBase) October 4, 2023
Segons va revelar Fortune, el nou format ha sigut impulsat personalment per Musk per «reduir el ‘clickbait’ (titulars exagerats perquè el lector faci clic a l’enllaç)». La intenció seria donar més pes visual a X i limitar el text, que fins ara ha sigut el seu tret més distintiu.
«Això ve directament de mi», ha confirmat Musk. «Millorarà significativament l’estètica». Tot i així, fonts internes han assenyalat a Fortune que el canvi no agrada als publicistes encarregats d’implementar-lo.
Amb aquesta modificació, els enllaços compartits en l’antiga Twitter passen a veure’s així:
(if this text was not here, all you would see is this image with no context, no headline, no description — but it would be a clickable article) pic.twitter.com/XIhUQymnv4
— Kylie Robison (@kyliebytes) 22 de agosto de 2023
Allau de canvis
Després de comprar la xarxa social el novembre passat, Musk no ha parat d’aplicar-hi canvis. El més notori ha sigut el canvi de nom, de logotip i de rumb de l’empresa, rebatejada com a X per la seva lonjeva obsessió amb l’antepenúltima lletra de l’abecedari. Només en les últimes setmanes, el multimilionari ha sigut acusat d’alentir l’accés a les pàgines web que no li agraden, impedir el bloqueig d’altres comptes i permetre la publicació de missatges extremistes com són els antisemites.
Aquests canvis i d’altres han foragitat grans empreses, cosa que ha fet minvar el negoci publicitari de Twitter, però també molts usuaris. Aquests problemes han fet que altres gegants tecnològics intentessin ocupar aquest mercat. Meta, propietària de Facebook i Instagram, ha llançat Threads, un clon de Twitter que pròximament també es podrà utilitzar en versió web. TikTok, per la seva banda, també va anunciar que permetrà la publicació de missatges de text en la seva plataforma per així competir per aquest espai.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- Per unanimitat Barcelona retira la medalla d'honor al mèrit a Rosa Peral
- Administració pública Un tribunal anul·la l’elecció d’un alt càrrec per mèrits sobrevalorats
- Salut Mental i Joves (II) Josep Matalí, Sant Joan de Déu: "Hem de capacitar-nos per donar un major acompanyament emocional als joves"
- Els premis Barceloní i Barcelonina de l’Any obren les festes de la Mercè
- La festa major de Barcelona Una capital que es reivindica "viva"
- Petons, nervis i la cita més críptica de Julio Camba
- Javier Moll. President de Prensa Ibérica "Representen l’amor per la ciutat"