Canvis a la xarxa social
Musk amenaça de demandar una oenagé que investiga l’odi a Twitter

Fa anys que Elon Musk s’autoproclama un «absolutista de la llibertat d’expressió». No obstant, amenaça ara de denunciar una organització sense ànim de lucre que investiga la proliferació de missatges d’odi i desinformació a la xarxa socialTwitter, rebatejada pel magnat tecnològic com a X.
El maig passat, l’oenagé Center for Countering Digital Hate (CCDH) va publicar els resultats d’una investigació en què assenyala que la plataforma no elimina fins al 99% dels tuits racistes i homòfobs dels usuaris de pagament i que el seu algoritme podria fins i tot estar impulsant aquests continguts incendiaris. El seu experiment va consistir a denunciar un centenar de missatges neonazis, antisemites, xenòfobs i de rebuig a la comunitat LGTB. Tot i que a priori aquest tipus de contingut està prohibit a Twitter, la companyia no va fer res per eliminar-los.
Els advocats de X Corp., la companyia propietària de la xarxa social, van respondre a l’estudi amenaçant de presentar una demanda contra aquesta organització, acusant-la de fer «una sèrie d’afirmacions preocupants i infundades que semblen calculades per perjudicar Twitter en general i el seu negoci de publicitat digital en particular». En una carta enviada el 20 de juny, també van assegurar que la metodologia de l’estudi no era correcta i van afegir que l’oenagé estava avalada per rivals de X.
«Intent de silenciar»
«Les accions d’Elon Musk representen un descarat intent de silenciar la crítica honesta i la investigació independent», va explicar Imran Ahmed, director executiu de CCDH, afegint que el centre «no accepta cap finançament de les empreses de tecnologia, els governs o els seus afiliats».
Sota el comandament del multimilionari, l’empresa anteriorment coneguda com a Twitter ha recorregut habitualment a les amenaces legals. En els últims mesos ha fet el mateix amb Microsoft i Meta, acusant la primera d’utilitzar les seves dades de forma indeguda i la segona de robar secrets comercials per llançar la seva nova xarxa social Threads.
Aquestes amenaces creixen mentre el negoci publicitari de la companyia –la seva principal via d’ingressos– continua debilitant-se. El 2022, els seus beneficis van caure un 11% respecte a l’any anterior. Els canvis introduïts per Musk han portat grans anunciants a retirar els seus anuncis de la plataforma. El polèmic canvi de marca podria rebaixar ara el seu valor a uns 4.000 milions de dòlars (més de 3.600 milions d’euros). El novembre de l’any passat, el magnat la va comprar per 44.000 milions.
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Tendències en salut L’ashwagandha, el suplement que conquista dones en la menopausa: «M’ha tret la boirina del cap»
- 53 anys d’història Un tresor fotogràfic, en perill
- Estrena televisiva ‘OT 2025’ arriba amb un nou jurat i un programa d’humor
- Nova etapa L’emotiu comiat de Ramon Pellicer del ‘TN’ de TV3 després de 23 anys: «Ara assumirem altres responsabilitats»
- Exclusiva Aquests són i així actuaven els membres de ‘La manada’ de Castelldefels, empresonats per violar tres dones
- Acord del Govern amb ERC Catalunya obrirà tres noves delegacions a la Xina, Canadà i Jordània
- Canvi climàtic Màxima alerta: nous estudis avancen dràsticament la frenada del Corrent Atlàntic
- EUROVISIÓ RTVE trasllada a l'organització d'Eurovisió que sortirà del festival si participa Israel
- Debat de política general Junts pressiona el PSC i sotmetrà a votació al Parlament els pactes amb Sánchez