«Uns quants dòlars»
Elon Musk assegura que cobrarà a tots els usuaris de Twitter (ara X)

X, la xarxa social abans coneguda com a Twitter, podria passar a ser de pagament. Així ho va suggerir ahir el seu propietari, Elon Musk, en una reunió amb el primer ministre d’Israel, Benjamin Netanyahu. «Estem passant a tenir un petit pagament mensual per l’ús del sistema», va assenyalar el magnat tecnològic.
Actualment, la plataforma només cobra als usuaris que compten amb una subscripció ‘premium’. El seu cost a Espanya és d’11 euros tant per a usuaris de l’iPhone com del sistema operatiu Android i inclou millores com la possibilitat de verificar el compte, publicar missatges molt més llargs o fins i tot ocultar els comentaris als quals ha fet ‘m’agrada’.
Musk té un llarg historial de llançar declaracions improvisades o exagerades que després acaben sense complir-se. De moment, el propietari de X no ha fet cap declaració més ni ha respost a preguntes de la premsa sobre aquesta possibilitat.
Combatre els bots
El polèmic empresari va assegurar que aixecar un mur de pagament per «uns quants dòlars o alguna cosa així» serviria per dissuadir els bots o comptes automatitzats que proliferen a la xarxa social. Quan va comprar Twitter el novembre del 2022 va assegurar que posaria fi als comptes falsos, però aquests s’han convertit en un maldecap per a Musk.
A l’abril va començar a recomanar únicament els missatges dels usuaris de pagament com a «única manera realista» de combatre els bots, però el problema no ha desaparegut. Fins i tot alguns canvis, com permetre la compra del pin blau de verificació, han agilitzat la suplantació d’identitats a X, cosa que ha foragitat molts anunciants.
Polèmica sobre l’antisemitisme
Notícies relacionadesMusk es va reunir amb Netanyahu aquest dilluns a Califòrnia. Durant la trobada, retransmesa en directe a través de X, el líder d’Israel va pressionar públicament el magnat perquè freni el creixent antisemitisme detectat a la xarxa social. Musk li va respondre que, malgrat estar en contra de l’odi als jueus, «la llibertat d’expressió significa de vegades que algú que no t’agrada diu una cosa que no t’agrada. Si no tens això, llavors no és llibertat d’expressió».
Musk no va dir res del rol que els seus canvis han jugat en la proliferació de missatges antisemites. Diversos estudis han detectat que els missatges d’odi s’han disparat des que el magnat va comprar l’antiga Twitter. En els últims mesos, el Memorial d’Auschwitzha denunciat que la xarxa social ja no elimina missatges que inciten a l’odi contra els jueus o altres minories. Musk no només amplifica de manera recurrent comptes d’extrema dreta i les seves conspiracions, sinó que fins i tot ha denunciat una històrica oenagé que ha destapat que X no elimina fins al 99% de les publicacions racistes i homòfobes.
- Transport públic Així queden els preus dels títols de transport públic a Barcelona fins que acabi el 2025
- Lliga F Escac i mat de les futbolistes al Llevant Badalona: «És el circ més gran que he viscut com a professional»
- Tempesta judicial i política Cerdán no entrega l’acta de diputat i augmenta el nerviosisme del PSOE
- Tempesta judicial i política L’UCO apuntala el relat d’Aldama de les comissions per obres públiques
- La xacra de la corrupció El soterrament de les vies a Sant Feliu de Llobregat, la presumpta manipulació de Koldo, Ábalos i Cerdán a Catalunya
- Adéu als insectes: aquesta és la planta que has de posar a casa teva
- Un informe recent Koldo, Ábalos i Cerdán: així reconstrueix l’UCO 12 anys d’una relació que va derivar en presumpta trama de corrupció
- L’agricultura del futur El delta de l’Ebre assaja cultius alternatius a l’arròs a causa de l’augment de la salinitat del terreny davant el mar
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- Consell Nacional Junts es compromet a «aprofitar» la «debilitat» de Sánchez després de la caiguda de Cerdán i obre la porta a retirar el seu suport al PSOE