Protecció de la privacitat
Facebook i Instagram limiten la publicitat basada en el gènere dels usuaris menors
A partir de febrer, la companyia Meta deixarà de permetre a les empreses que s’anunciïn a les seves plataformes utilitzar el gènere dels més joves per personalitzar-los els seus anuncis, tot i que podran continuar utilitzant la seva edat o localització

Meta limitarà les opcions perquè els anunciants s’adrecin als usuaris menors de 18 anys. La companyia ha informat aquest dimarts que a partir del febrer eliminarà la possibilitat de llançar publicitat personalitzada als menors a Facebook i Instagram basada en el seu gènere.
Aquesta nova restricció s’afegeix a l’aplicada el 2021. Llavors, Meta va retirar la segmentació publicitària basada en l’activitat i interessos d’aquests usuaris. Des d’aleshores, els anunciants no poden fer ús d’aquestes dades sobre el comportament dels menors per teledirigir-los publicitat.
Tot i així, les empreses que s’anunciïn a Facebook i Instagram podran continuar utilitzant dades dels usuaris menors com l’edat o la seva ubicació per fer que els seus anuncis siguin més precisos.
Entre les noves mesures anunciades per Meta s’inclouen eines perquè els usuaris d’aquestes xarxes socials menors d’edat puguin limitar quin tipus d’anuncis veuen, donant-los la capacitat de limitar la publicitat sobre temes que no els interessin.
Negoci publicitari
Tanmateix, els usuaris no podran desactivar completament els anuncis. Entorn d’un 90% dels ingressos de Meta, que l’any passat va ingressar un total de 120.180 milions de dòlars, depenen de la publicitat. Tant Facebook com Instagram recopilen una gran quantitat de dades dels usuaris que els permeten crear perfils personalitzats. Aquesta possibilitat de segmentar al detall, i per tant fer que els seus anuncis siguin més eficaços, és el que porta a tota mena d’empreses a pagar a Meta per anunciar-se a les seves plataformes.
Aquest lucratiu negoci pot estar ara a la corda fluixa. Almenys a Europa. I és que el passat 4 de gener la Comissió de Protecció de Dades irlandesa, l’organisme regulador de la Unió Europea (UE), va imposar una multa a Meta de 390 milions d’euros al considerar que el fet de no donar opció als usuaris que vulguin registrar-se a Facebook i Instagram de rebutjar ser objectes de la publicitat personalitzada atempta contra les lleis europees.
- Temps Inundacions a Catalunya: la tempesta deixa arbres caiguts i carreteres tallades
- Problemàtica creixent Educadors de l’entorn del Màgic de Badalona: «Veiem actituds violentes en els nois i no hi ha on atendre’ls»
- Conde del asalto Macropersecució a Montjuïc, per Miqui Otero
- Desfasament total L’Hotel Ritz crida l’atenció als convidats del casament de Matamoros: el motiu
- Sabotatge en plena guerra Els Estats Units sabien que Ucraïna atacaria els gasoductes Nord Stream, segons ‘The Washington Post’
- Vaticà El Papa ingressa a l’hospital per ser operat d’una obstrucció intestinal
- Conflicte armat a l’est d’Europa Guerra Rússia - Ucraïna: última hora de la invasió de Putin, en directe
- Educació a Catalunya Novetat Selectivitat 2023: un codi de conducta per prevenir qualsevol forma d’assetjament
- Recompte electoral Colau no presentarà més recursos i dona per definitiu el resultat de les municipals
- Foment i Pimec pacten una llista conjunta per al ple de la Cambra de Comerç