Privacitat a internet

Google es replanteja la seva política de ‘cookies’ després d ela seva multa a França

L’empresa va ser sancionada perquè es considera que els procediments per rebutjar les ‘cookies’ són lesius per a l’usuari

1
Es llegeix en minuts

Google ha promès canvis per complir les regles de privacitatdesprés d’haver sigut sancionat a França amb una multa de 150 milions d’euros (uns 170 milions de dòlars) perquè els procediments per rebutjar les ‘cookies’ són clarament més complexos que per acceptar-les.

En una reacció a la sanció anunciada dijous de la Comissió Nacional d’Informàtica i Llibertats (CNIL, l’organisme encarregat de supervisar l’activitat digital), un portaveu del gegant nord-americà d’internet va assenyalar que «els ciutadans confien que respectem el seu dret a la privacitat i els mantenim sans i estalvis».

«Som conscients de la nostra responsabilitat per protegir aquesta confiança i ens comprometem a introduir nous canvis i a treballar activament amb la CNIL en vista d’aquesta decisió en el marc de la directiva sobre privacitat electrònica», va afegir.

L’empresa no va donar més detalls sobre aquests canvis, només va insistir que revisarà la decisió de l’organisme francès i les seves indicacions sobre el consentiment de les ‘cookies’ per complir-la.

La CNIL, que també va imposar dijous una multa de 60 milions d’euros (uns 75 milions de dòlars) a Facebook per les complicacions perquè els usuaris en rebutgin les ‘cookies’, va justificar les sumes d’aquestes sancions en primer lloc per l’elevat nombre de persones afectades.

Notícies relacionades

També pels «beneficis considerables» que aquests dos grups aconsegueixen amb la publicitat orientada gràcies a les informacions obtingudes a través de les ‘cookies’ sobre l’ús d’internet que fan els clients.

La CNIL els ha donat tres mesos per corregir la situació i garantir la llibertat de consentiment de l’internauta. En cas contrari, s’exposen a una multa addicional de 100.000 euros per cada dia de retard.