OCI DIGITAL
Nintendo llança un ‘software’ per crear jocs propis
En aquesta tornada al col·le, ja és possible aprendre a crear videojocs amb lliçons interactives i de la mà de la firma Nintendo
Si hi ha un mes que sigui adequat per començar nous projectes i descobrir aficions, és el setembre. Per als que sentin curiositat per saber com es crea un videojoc des de zero, Estudio de Videojuegos per a Nintendo Switch pot ser d’ajuda. El software està guiat per set lliçons interactives i està plantejat perquè qualsevol usuari, de qualsevol edat, i sense cap tipus d’experiència prèvia, pugui aprendre a crear els seus propis jocs. Després de llançar-se a Nintendo eShop l’11 de juny, Estudio de Videojuegos arriba avui en format físic a les botigues.
El joc està plantejat perquè l’aprenentatge sigui gradual i està articulat de manera que es van introduint els conceptes bàsics de programació i pensament computacional d’una manera progressiva, entretinguda i senzilla.
Així funciona
El joc introdueix uns éssers molt peculiars anomenats nodon, la col·laboració dels quals serà essencial per crear un joc des de zero. Hi ha nombrosos ‘nodon’ a Estudio de Videojuegos, cadascun té la seva personalitat i exerceix un paper concret. Es tracta d’aparellar-los perquè uneixin forces i converteixin el joc en realitat. Són necessaris per passar d’una pàgina en blanc a un prototip de videojoc, per exemple, al connectar un nodon de botó amb un altre de persona, els usuaris crearan un personatge humanoide que sàpiga saltar cada vegada que premem la ‘B’. Amb uns 80 ‘nodons’ és possible crear diferents tipus de videojocs, des de plataformes de desplaçament lateral fins a jocs de carreres, passant per títols de trets en l’espai exterior.
Senzillesa
Notícies relacionadesEstudi de videojocs és enterament visual: no hi ha possibilitat de fallar, ni línies de codi farragoses i complicades que puguin frustrar els aspirants a programador. Cada lliçó ensenya a fer un petit desenvolupament independent, cadascun d’un gènere diferent, que el jugador podrà provar per comprovar i disfrutar del seu progrés. El jugador es trobarà preguntes com ¿i com podem fer perquè el cotxe giri automàticament a la dreta? o ¿i si volguéssim que aquest alienígena pogués llançar projectils?, que busquen obligar a recórrer al pensament lògic i a exercir la creativitat per trobar la solució més adequada. Entre lliçó i lliçó hi ha un Punt de Control, on es posen a prova la resolució de problemes partint de les tècniques apreses en la lliçó anterior. També s’ha donat forma al mode Programació lliure, on els usuaris poden treure profit de les habilitats apreses.
Compatibilitat
Estudio de Videojuegos pot controlar-se amb un comandament Joy-Con o un comandament Pro de Nintendo Switch, i també és compatible amb Nintendo Switch Lite. També es gestiona amb un ratolí compatible connectat al port USB de la base de Nintendo Switch.
- El temps Desembre es complica a Catalunya: pluges, borrascas i la incògnita de la neu per Nadal
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Proposta familiar Un Nadal de joguina
- Tradició Un pessebre de muntanya al Bages
- CATA MAYOR La taula on menjar Catalunya
- On socialitzar Plans analògics per quedar amb els amics a Barcelona
